Urad zavrnil očitke iniciative o ponižujočem odnosu do nastanjenih v azilnem domu

V uradu vlade za oskrbo in integracijo migrantov so za STA zavrnili očitke iniciative Infokolpa na petkovem shodu o neprimernem in ponižujočem odnosu socialnih delavcev do nastanjenih v azilnem domu na Viču. Nedavna anketa med nastanjenimi v domu je po navedbah urada pokazala, da so najbolj zadovoljni prav s socialnimi delavci.

Azilni dom je pred kratkim izvedel anonimno anketo o zadovoljstvu nastanjenih oseb z bivanjem v azilnem domu. Anketa je bila prevedena v več jezikov, izpolnila pa jo je polovica nastanjenih, so pojasnili v uradu. “Anketa je pokazala, da so nastanjeni najbolj zadovoljni prav s socialnim delavci, v domu se dobro počutijo, zdravstveno oskrbo in delovanje varnostne službe so ocenili kot dobro. Zato odločno zavračamo očitke s petkovega shoda o neprimernem in ponižujočem odnosu socialnih delavcev do nastanjenih oseb,” so zapisali.

Po besedah urada so navedbe predstavnice Infokolpa presenetile nastanjene prosilce v azilnem domu, saj so se v petek obračali na socialno službo s prošnjo po pojasnilu, kaj se dogaja pred azilnim domom in čemu je namenjen shod. “Prejeli smo tudi pismi prosilcev, v katerih prosilca zelo kritično ocenjujeta delovanje organizacij, ki so organizirale protest. Želijo si, da bi namesto organiziranja tovrstnih shodov sredstva porabili za namen oskrbe in pomoči ranljivim kategorijam,” so navedli v uradu.

Glede navedb v zvezi z varnostno službo in pokritostjo s kamerami v azilnem domu so v uradu pojasnili, da se skladno z zakonom o mednarodni zaščiti za varovanje oseb in premoženja v azilnem domu zagotovi varovanje. Urad je v postopku javnega naročila izbral podjetje Aktiva za opravljanje storitev varovanja, ki ga izvaja skladno z zakonom o zasebnem varovanju. Ta med drugim določa ukrepe, ki jih sme izvesti varnostnik.

Naročnik varovanja lahko v skladu s pogodbo poda pisno pritožbo zoper varnostnika, pri čemer mora pogodbeni partner v 72 urah od prejema pritožbe zamenjati varnostnika, ki je varovanje opravljal v nasprotju s pogodbo. Kot so zagotovili, urad pri izvajanju pogodbe uporablja navedene določbe.

Azilni dom je pod video nadzorom, video nadzorni sistem je del tehničnega varovanja. S kamerami so pokriti vsi ključni deli. Pri postavitvi kamer pa je po navedbah urada treba upoštevati zakonodajo s področja varstva osebnih podatkov.

Med očitki iniciative je bilo tudi, da so v domu prisiljeni v delo brez pogodb ali poštenega plačila. Kot so zapisali v uradu, prosilci za mednarodno zaščito v azilnem domu ne morejo biti zaposleni, zato ni jasno, na kaj se je očitek nanašal. V skladu z zakonom o mednarodni zaščiti lahko prosilci v azilnem domu pomagajo pri delih, povezanih z vzdrževanjem in nastanitvijo, lahko pa pomagajo tudi pri vsakodnevnem sporazumevanju uradih oseb z drugimi prosilci. Za ustrezno opravljeno delo prejmejo nagrado, so dodali v uradu.

Glede očitkov o slabih bivanjskih razmerah pa so v uradu zapisali, da vsako osebo pred nastanitvijo v azilnem domu pregleda zdravnik in medicinski tehnik. V kolikor pri osebi prepoznajo določene bolezenske znake, jo ustrezno oskrbijo. Ambulanta azilnega doma deluje vse dni v tednu. Skrbi za preventivne preglede, kurativno oskrbo pa izvaja lokalni zdravstveni dom. V primeru pojava stenic pa zagotavljajo ustrezne dezinsekcijski postopki, so pojasnili v uradu.

Back to top button