Ustvarjalci Odrešitve za začetnike zadovoljni z rezultatom sedemletnega dela

Na Festivalu slovenskega filma v Portorožu je režiserka Sonja Prosenc po današnji podelitvi vesne za najboljši celovečerec filmu Odrešitev za začetnike ocenila, da se je sedemletno ustvarjanje izplačalo in da je film očitno spodbudil k razmišljanju. Nagrado za najboljši film po izboru občinstva je dobil dokumentarec o Zoranu Predinu Praslovan.

Kot je zapisala festivalska žirija, Odrešitev za začetnike odpira temo disfunkcionalne družine na izviren, drzen in humoren način ter jo prenaša v širši družbeni kontekst. Scenarij, ki ga je napisala Sonja Prosenc, pa po mnenju ocenjevalcev gledalca nenehno nagovarja h globljemu premisleku.

“Želela sem si, da bi film spodbudil k razmisleku o tem, ali res lahko bivamo v nekih naših neprodušnih mehurčkih, ali je res lahko družba tako razdeljena, ali je to sploh vzdržno. Film se v principu ukvarja z družbenim vprašanjem razslojenosti, po drugi strani pa zelo intimno z nekimi odnosi v družini, ki pa so vedno pogojeni s tem, v kakšni družbi živimo. Ali ga dejansko vzbudi? Upam. Nagrade kažejo, da ga,” je za STA izjavila režiserka, scenaristka in koproducentka Prosenc.

Za Odrešitev za začetnike je že prejela nagrade v tujini in pri nas, ampak najvišja filmska nagrada pri nas je posebna čast, je poudarila. Odkar je napisala scenarij, je sicer minilo kar sedem let. “Ustvarjanje celovečernega filma, sploh pri nas, kjer je ta čas odvisen tudi od sofinanciranja v drugih koprodukcijskih državah, zmeraj traja, ampak, če te na koncu pripelje na cilj, ki si si ga zastavil, se izplača. Zato vztrajamo v tem zahtevnem poslu,” je zaključila.

Katarina Stegnar je kot Olivia v filmu Odrešitev za začetnike dobila vesno za najboljšo glavno žensko vlogo. Po besedah žirije je ustvarila enega najzagonetnejših ženskih likov v sodobni slovenski kinematografiji.

“Taka vloga je kompleksna, razplastena, močna in priplava na dan vsakih deset let. Meni je žal, da je tako. Želim si, da bi se slovenski režiserji in scenaristi bolj ukvarjali s kompleksnimi ženskimi liki. Ne zame, ampak za celotno igralsko srenjo, za to, da bi tudi te teme priplavale na površje,” je nagrajenka dejala za STA.

Vesna za najboljšo glavno moško vlogo je pripadla Marku Mandiću, ki v istem filmu igra njenega moža Aleksandra. Po igralčevih besedah je bil to “dober izziv in velika priložnost za poigravanje z duhovitostjo, z emocijami očeta, ki želi, da bi njegova družina čim bolje funkcionirala”. Kot je poudaril, je zelo zadovoljen s tem, v kar se je na koncu razvil film.

Občinstvo je za najboljšega izbralo film Slobodana Maksimovića o Zoranu Predinu Praslovan. “Zares je bil dobro sprejet, z ogromnimi ovacijami. Nekajkrat smo morali prekiniti aplavz, ker nam je bilo nerodno. To pomeni, da se je film ljudi emotivno dotaknil, da so očitno uživali v gledanju,” je za STA povedal Maksimović. “Ocenili so ga z izjemno visoko oceno, zdaj mi govorijo, da je to najvišja ocena občinstva vseh časov, 4,91. Hvala občinstvu, oni so najbolj relevantna žirija,” je sklenil.

Back to top button