Lastnik slovenske Zemante Outbrain vstopil na newyorško borzo

Na newyorški borzi Nasdaq bo danes stekla prva javna ponudba delnic (IPO) izraelsko-ameriškega podjetje za digitalno oglaševanje Outbrain, ki je leta 2017 prevzelo slovensko družbo Zemanta. Outbrain namerava z IPO navadnih delnic zbrati 200 milijonov dolarjev kapitala.

Zemanta, ki sta jo leta 2007 v Ljubljani ustanovila Boštjan Špetič in Andraž Tori, vodi enega od dveh ključnih razvojni centrov Outbraina. Danes se tako na Nasdaq uvršča prvo podjetje, ki ima razvojni center v Sloveniji.

Analitiki v New Yorku ocenjujejo, da ima Outbrain dobre obete za rast prihodkov in dobička, srednja cena za IPO je zastavljena pri 25 dolarjih za delnico. Za prvo javno ponudbo je predvidenih osem milijonov delnic. Baupost Group se je že zavezal k odkupu 9,9 odstotka ponujenih delnic po izklicni ceni. Tržna kapitalizacija Outbraina je ob IPO ocenjena na 1,24 milijarde dolarjev.

Leta 2006 ustanovljeni Outbrain s sedežem v New Yorku vodita glavna izvršna direktorja Yaron Galai in David Kostman, ustanovljeno pa je bilo za razvoj sistema za ponujanje priporočil o zgodbah, izdelkih in video vsebinah, ki so relevantne za vsebino poleg katere so prikazani in zanimanju bralcev.

Med strankami so največji mediji na svetu, med drugim CNN, Washington Post, El Pais, Le Monde, BBC, The Guardian, Conde Nast, MSN, pa tudi slovenska POP TV in Delo.

Podjetje je lani na svoji platformi objavilo okrog deset milijard priporočil na dan za več kot 20.000 oglaševalcev. Outbrain je imel lani 767,1 milijona dolarjev prihodkov, v prvem četrtletju letos pa 228 milijonov. Čisti dobiček je lani znašal 4,36 milijona dolarjev, v prvem četrtletju letos pa 10,75 milijona.

Outbrain, ki ima okrog 800 zaposlenih po svetu, je imel 31. marca na računu 95 milijonov dolarjev gotovine in 246 milijonov bremenitev.

Podjetje Zemanta je bilo eden izmed prvih slovenskih startupov, ki so bili podprti s tveganim kapitalom. Je vodilni ponudnik rešitev za trženje spletnega oglasnega prostora. Od leta 2017 je Zemanta v Outbrainovi lasti.

Ustanovitelja Zemante Špetič in Tori sta razvila uvodoma priporočilni sistem za blogerje, kasneje pa se je podjetje, ki se je vmes preselilo v New York, osredotočilo na tako imenovano nakupno stran sožitnega oglaševanja.

Zemanta kljub prevzemu ostaja samostojna, ločena blagovna znamka in organizacija, ki je svoj razvoj obdržala v Ljubljani. Zaposluje okrog 80 ljudi. Stranke so oglaševalci, ki želijo priti do končnih uporabnikov.

Zemanta v tujini ustvari 95 do 99 odstotkov prihodkov, izvaža pa v Ameriko, zahodno Evropo, na Japonsko, v Avstralijo, Izrael, Brazilijo, Indijo; svoje proizvode prodaja v 15 pisarnah Outbraina.

Source
STA
Back to top button