
Električna preobrazba nemškega avtomobilskega proizvajalca Volkswagna ne more potekati hitreje, je v intervjuju za francosko tiskovno agencijo AFP in časnik Financial Times zatrdil glavni izvršni direktor skupine Herbert Diess. Ob tem je bil kritičen do vlade kanclerke Angele Merkel in njenih izdatnih subvencij za dizelsko gorivo.
V intervjuju, ki je potekal ob robu avtomobilskega sejma IAA v Münchnu, je Diess dejal, da je skupina Volkswagen “zelo hitra pri spremembah,” potem ko si je zadala cilj, da postane svetovni voditelj na področju okolju prijaznih električnih vozil, je danes poročala AFP.
“Ali lahko to storimo hitreje? Ne, to je nemogoče,” je bil jasen Deiss. Kot je pojasnil, gre za zapleten prehod, ki zahteva veliko naložb in večanja zmogljivosti, od proizvodnje baterijskih celic do novih tovarn.
Avtomobilski sejem IAA poteka v času, ko se avtomobilska industrija sooča z “bolečim preporodom,” ki ga usmerjajo podnebne spremembe in strožja pravila glede onesnaževanja okolja, so zapisali pri AFP.
Nekaj avtomobilskih proizvajalcev je že določilo datume za odpravo motorjev na notranje izgorevanje. A kritiki opozarjajo, da so ti roki nejasni in nezavezujoči.
Čas se kljub temu izteka, saj je EU nedavno predlagala konec prodaje novih vozil na dizelski in bencinski pogon do leta 2035.
Skupina Volkswagen, ki med drugim vključuje tudi znamke, kot so Audi, Porsche in Škoda, trenutno vlaga milijarde v prehod na električna vozila.
Diess je v intervjuju izrazil prepričanje, da je električni prehod nekoliko upočasnila tudi nizka obdavčitev dizla v Nemčiji.
Nemška avtomobilska industrija je namreč dizelsko gorivo desetletja izpostavljala kot okolju prijaznejše gorivo od bencina, kar je vodilo do ugodnih davčnih olajšav, zaradi katerih je bilo dizelsko gorivo poceni.
Diess je sicer pohvalil Merklovo in njeno podporo pri ohranjanju konkurenčnosti nemške avtomobilske industrije s kitajsko in ameriško. Toda na nekaterih področjih bi bila lahko “nekoliko odločnejša”, na primer pri spodbudah za električna vozila, je izpostavil.
Po njegovi oceni je Nemčija vseeno na pravi poti, saj je prodaja električnih avtomobilov “zelo uspešna”.
“Elektrifikacija je pot naprej. Druge alternative ni. Noben tekmec ne razmišlja več resno o nobeni drugi alternativi,” je še dejal Diess.