Vzpon digitalne resničnosti in virtualnih obiskov pri zdravniku

Letos bo več kot 400 milijonov obiskov pri zdravniku potekalo prek videokamer. Naraščalo bo povpraševanje po pripomočkih za digitalno resničnost ter za storitve v oblaku, so ugotovili analitiki Deloitta v napovedi za sektor tehnologije, medijev in telekomunikacij.

 

“Pandemija covida-19 je izjemno pospešila tehnološki napredek na mnogih področjih in spremenila naše življenje ter delo. Mnoge tehnologije, namenjene tako podjetjem kot potrošnikom, bodo še naprej odpirale nove priložnosti za poslovne sisteme po vsem svetu,” je ocenil partner in vodja svetovanja za JV Evropo v Deloittu Mitja Kumar.

Med učinke pandemije sodi rast trenda telemedicine, ki vključuje zdravniški posvet prek spletnih kamer. Globalna pandemija ni samo spodbudila odprave zakonodajnih ovir za takšne obiske, temveč potrošnikom, še posebej starejšim od 65 let, pomaga razumeti in uporabljati aplikacije za videoklice, so zapisali v analizi.

“Pričakujemo, da se bo delež virtualnih obiskov po vsem svetu v letu 2021 povečal na pet odstotkov z ocenjenega enega odstotka v letu 2019. Ta rast je pomembna, saj je bilo v državah OECD leta 2019 zabeleženih 8,5 milijarde obiskov pri zdravniku, ki so v skupni vrednosti znašali okrog 500 milijard dolarjev,” so izpostavili.

Trg pripomočkov za virtualno resničnost je v porastu, saj so potopitvene tehnologije na področju šolstva in poslovanja vse bolj priljubljene. Po Deloittovih napovedih bo prodaja pripomočkov za virtualno, razširjeno in mešano resničnost, imenovano tudi digitalna resničnost, letos zrasla za 100 odstotkov v primerjavi z letom 2019.

Po nekaterih meritvah je trg storitev v oblaku lani rasel hitreje kot predlani. Omejitve gibanja in porast dela od doma so namreč povzročile povečano povpraševanje po teh storitvah. “Pričakujemo, da bo rast prihodkov od prodaje storitev v oblaku vse do leta 2025 večja od 30 odstotkov, saj bodo podjetja zaradi nižjih stroškov, večje agilnosti in uvajanja inovacij množično prehajala na oblak,” so navedli v Deloittu.

Čeprav je bilo športnih dogodkov lani manj kot predlani, potencial za rast tega področja ni nič manjši. Deloitte Global napoveduje dva večja trenda v športu: povečano monetizacijo ženskega športa in začetek dobe hiperkvantificiranega športnika, ki jo bo spodbudila raba digitalne tehnologije.

“Kot kaže, bo ženski šport v prihodnjih obdobjih presegel vrednost milijarde dolarjev. Tako kot je covid-19 revolucioniral številna področja družbe, bo tudi ženski šport tržen in komercializiran na nove načine in ga bomo doživljali v drugačni luči,” so napovedali.

Druga sprememba v športu je po njihovih navedbah povezana z zbiranjem in analizo podatkov o športnikih. “Z vse večjo ažurnostjo teh podatkov je mogoče opravljati meritve tako znotraj kot izven telesa. S tem imamo na razpolago na stotine novih parametrov, ki predstavljajo podlago za odločanje in začetek dobe t. i. digitalnega športnika,” so pojasnili.

Za inteligentni rob – kombinacijo napredne brezžične povezljivosti, kompaktne procesorske moči in umetne inteligence, locirane v bližini naprav, ki uporabljajo in pridobivajo podatke, – se po njihovih navedbah zanimajo nekatera največja podjetja v sektorju tehnologije in telekomunikacij: “Predvidevamo, da bo svetovni trg za inteligentni rob letos dosegel vrednost 12 milijard dolarjev, njegova sestavljena letna stopnja rasti pa bo še vedno okrog 35 odstotkov.”

Kot so še napovedali v najnovejši analizi, bo letos prodaja televizorjev 8K verjetno dosegla pet milijard dolarjev, prodaja opreme in storitev za pripravo vsebin 8K pa še milijone dolarjev več. Po njihovem se bo nadaljevalo tudi razblinjenje mita o nevarnosti omrežja 5G za zdravje. Te strahove lahko odpravimo samo z ozaveščanjem javnosti na zanimiv, prodoren in dosleden način, s čimer je treba začeti takoj, so ocenili.

Source
STA
Back to top button