Vladni klicni center za informacije o novem koronavirusu od danes ne deluje več

Vladni klicni center, v katerem so študentje višjih letnikov ljubljanske medicinske fakultete ter sodelavci pristojnih služb zagotavljali informacije in nasvete, povezane z epidemijo covida-19, od danes ne deluje več. Odgovornost za obveščanje o posameznih vprašanjih bodo prevzela resorna ministrstva, je pojasnil minister Janez Poklukar.

Vladni klicni center je deloval tako v lanskem spomladanskem kot v drugem delu razglašene epidemije covida-19 od oktobra lani. Samo v slednjem je zagotovil odgovore več kot 180.000 klicateljem, ki so spraševali o pogojih prenehanja državnih meja, omejitvi gibanja in zbiranja, o cepljenju in testiranju in podobno, so navedli v uradu predsednika republike Boruta Pahorja, ki je v sredo, na zadnji dan delovanja center tudi obiskal.

Svetovalci v klicnem centru so bili študentje višjih letnikov ljubljanske medicinske fakultete, sodelavci urada vlade za komuniciranje, Nacionalnega inštituta za javno zdravje, Civilne zaščite, Klinike za infekcijske bolezni in vročinska stanja ljubljanskega kliničnega centra, ministrstva za zunanje zadeve, policije in drugi. Pahor jim je že junija lani za požrtvovalno in nesebično delo v času epidemije novega koronavirusa vročil tudi priznanje jabolko navdiha.

Za delo v klicnem centru so sicer usposobili 116 študentov medicine, ki so v 182 dneh delovanja klicnega centra v povprečju sprejeli 992 klicev dnevno. Povprečni čas pogovora je trajal tri minute, najdaljši pogovor pa je trajal uro in 47 minut. Največje število klicev so zabeležili 30. marca, ko je bilo v odloku za prehajanje državnih meja določeno, da lahko posamezniki izjemoma zapustijo državo. V klicnem centru so ta dan sprejeli 1760 klicev, so navedli na spletni strani vladnega urada za komuniciranje (Ukom).

Vprašanja, ki so jih v klicnem centru prejeli, so se najpogosteje nanašala na prehajanje državne meje in odredbi karantene, o tem je spraševalo 32 odstotkov klicateljev. Pogosta so bila tudi vprašanja, ki so se nanašala na področje omejitve gibanja in zbiranja, konzularnih zadev, cepljenja in testiranja. Med najpogostejšimi klicatelji so bili potniki v tujino, poslovneži, starši, starejši, delavci iz tretjih držav, dnevni migranti, zdravstveni delavci, gradbeni delavci, gostinci, zaposleni v vzgoji in izobraževanju, samozaposleni, Slovenci po svetu in tujci, so še sporočili iz Ukoma.

Kot je v sredo ob obisku v ptujski bolnišnici pojasnil minister za zdravje Janez Poklukar, se z ukinjanjem klicnega centra vlade odgovornost za podajanje informacij prenaša na resorna ministrstva. Vse informacije, ki so vezane na posamezni resor, bodo po njegovih besedah prebivalci Slovenije lahko dobili na resornih ministrstvih oziroma v institucijah, ki na ministrstvih pokrivajo ta področja.

Source
STA
Back to top button