SlovenijaKultura

V pivškem muzeju predstavili film o slovenski osamosvojitveni vojni

V Parku vojaške zgodovine v Pivki so danes predstavili tretji film projekta z naslovom Zbrali smo pogum. Projekt so razdelili na tri sklope – čas plebiscita za samostojno in neodvisno Slovenijo, obdobje osamosvajanja s sprejetjem osamosvojitvenih aktov in razglasitve samostojnosti ter čas vojne za obrambo samostojnosti in suverenosti. 

Park vojaške zgodovine je v sodelovanju z Arhivom Republike Slovenije in Zavodom Republike Slovenije za šolstvo pripravil obsežen pedagoško zgodovinski projekt, ki je bil javnosti prvič predstavljen decembra lani, ob 30. obletnici plebiscita, na katerem se je velika večina Slovencev odločila za samostojno in neodvisno državo.

“S projektom se vse tri institucije pridružujemo praznovanju 30. obletnice samostojne Slovenije s posebnim ozirom na šolarje in dijake, ki jim skušamo s sodobnimi pristopi približati pomen prelomnega zgodovinskega obdobja izpred treh desetletij,” je na današnji predstavitvi, ki se jo je udeležila tudi ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec, povedal direktor Parka vojaške zgodovine Janko Boštjančič.

Pomen projekta pa je veliko večji kot zgolj proslavljanje okrogle obletnice – v njegovem okviru so nastala trajna gradiva, ki bodo dostopna na spletu in bodo lahko služila v izobraževalnem procesu tudi v prihodnjih letih.

“Zgodovina osamosvajanja Slovenije in predvsem vojne za Slovenijo je v šolah velikokrat zanemarjena, zato smo se odločili in pripravili skupen projekt, v sklopu katerega smo pripravili tako spletno razstavo kot tri izobraževalne filme in e-učna gradiva, da bi bila v pomoč tako učiteljem pri poučevanju kot učencem pri učenju,” je povedala Ana Čič iz Parka vojaške zgodovine iz Pivke. Predstavljeno gradivo je v celoti dostopno na spletni strani www.zbralismopogum.si.

S predstavljenim projektom so zadovoljni tudi v Arhivu Republike Slovenije. “Arhiv je že ob 20. obletnici osamosvojitve pripravil odmevno razstavo, ki se je tikala predvsem plebiscitnega obdobja. V vseh letih odtlej smo slutili, da je prav šolsko področje tisto, ki je zelo pomembno za to, da se učenci in dijaki osvestijo o pomenu tega osamosvojitvenega obdobja. Prav to obdobje je premalo zastopano v učnih procesih, po drugi strani pa zaradi konca šolskega leta ponavadi zmanjka časa za take vsebine,” je sodelovanje institucije predstavil direktor republiškega arhiva Bojan Cvelbar.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button