SlovenijaGospodarstvo

V EU marca prodanih več kot milijon avtomobilov

Po šibkem začetku leta je evropski avtomobilski trg marca dobil nekaj zagona. Prodanih je bilo več kot milijon vozil, pri čemer sta se okrepila zlasti italijanski in francoski trg, ugotavlja evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev ACEA. Večja je bila tudi marčna prodaja vozil v Sloveniji.

V EU je bilo marca prvič registriranih 1,062 milijona avtomobilov. To je 87,3 odstotka več kot v lanskem marcu, ko je Evropo zajela pandemija covida-19 in so države sprejele prve stroge ukrepe za njeno zajezitev. V Italiji se je na letni ravni prodaja okrepila za 497,2 odstotka, v Franciji za 191,7 odstotka in v Španiji za 128 odstotkov. V Nemčiji je bilo glede na marec lani v tretjem letošnjem mesecu prodanih 35,9 odstotka več vozil.

V prvem letošnjem četrtletju, v katerem je učinek pandemije covida-19 nekoliko manjši, se je prodaja avtomobilov v EU glede na primerljivo lansko obdobje povečala za 3,2 odstotka na 2,6 milijona enot. V prvih dveh mesecih je sicer prodaja padla za 24 oz. za 19,3 odstotka, marčni močni rezultati pa so obrnili negativni trend, navaja ACEA v sporočilu za javnost na spletni strani.

V trimesečju je prodaja avtomobilov v Italiji porasla za 28,7 odstotka in v Franciji za 21,1 odstotka. Na drugi strani se v začetku leta še naprej krčita avtomobilska trga v Španiji (-14,9 odstotka) in Nemčiji (-6,4 odstotka).

V Sloveniji je bilo marca letos po podatkih ACEA prodanih 7067 avtomobilov, kar je 157,6 odstotka več kot marca lani. V prvem trimesečju je bilo prvič registriranih 16.291 avtomobilov, kar na letni ravni pomeni 12,3-odstotno rast.

Med avtomobilskimi proizvajalci krono največjega v Evropi še vedno drži Volkswagen; marca je bil njegov delež na trgu 25,3-odstoten, v prvem trimesečju pa 25,4-odstoten. Med njegovimi znamkami kraljuje istoimenska znamka Volkswagen z 11,2-odstotnim deležem v obeh obdobjih.

Močno se je sicer Volkswagnu približala skupina Stellantis, ki je marca zavzemala 23,7-odstotni tržni delež, v trimesečju pa 23,6-odstotnega. Med njenimi znamkami je izstopal Peugeot s 7,2- oz. 7,6-odstotnim deležem. V največji peterici so omenjenima proizvajalcema sledili Renault, Hyundai in BMW.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button