SlovenijaGospodarstvo

Raziskava: Nakupovanje živil po spletu preprosto, a ponudba in dostava omejeni

Prednosti spletnega nakupovanja živil odkriva vse več potrošnikov, mnogi so ga prvič preizkusili med epidemijo covida-19. Spletno naročanje omogoča več trgovcev kot lani, nakupovanje je hitro in preprosto, a sta ponudba in dostava (pogosto) omejeni, so v raziskavi ugotovili na Miporju.

Po pojasnilih Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave (Mipor) je pred epidemijo covida-19 spletni nakup živil omogočala le peščica večjih trgovcev, na povečano zanimanje potrošnikov pa so lani tudi številni veleprodajalci živil vzpostavili spletne trgovine. Večina potrošnikov se sicer za spletni nakup odloči zaradi priročne dostave na dom in prihranka časa, izognejo se tudi gneči.

Mipor je v primerjalno ocenjevanje nakupovanja živil po spletu vključil sedem spletnih trgovin z živili: trgovina.mercator.si (Mercator), spar.si (Spar), hitrinakup.com (Engrotuš), enostavno.je (KZ Metlika), preprosto.je (Digit), kvibo.si (Kvibo) in zagriz.si (Monsun). V pregled zaradi omejene ponudbe živilskih izdelkov niso vključili Jagrosove spletne trgovine (trgovinejager.com).

Pri vseh so preverili pestrost ponudbe, postopek naročanja, dostopnost informacij na spletu in dostavo tako, da so pri vseh ponudnikih poskušali kupiti 11 živilskih izdelkov: kruh, mleko, kislo smetano, jajca, sveže piščančje prsi, hrenovke, banane, paradižnik, zamrznjen grah, kisle kumarice in gin, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Kljub dobri uporabniški izkušnji naročanja pa se vse ocenjevane trgovine ne morejo pohvaliti s celovito ponudbo. Izbira živil namreč ni vedno pestra, predvsem pri svežih izdelkih, kot so npr. kruh, meso, pasterizirano mleko, sadje in zelenjava, so ocenili.

Veliko je omejitev tudi pri dostavi, tako časovno kot lokacijsko. Dostavo katerikoli dan v tednu omogočata le trgovina.mercator.si in hitrinakup.com, dostavo v soboto pa spar.si in preprosto.je. Pri ostalih dostava poteka le od ponedeljka do petka. Z izjemo kvibo.si, ki dostavlja le v dopoldanskem času, ostali omogočajo tudi dostavo v popoldanskem času, so navedli.

Za brezplačno dostavo je treba nakupiti za več kot 40, ponekod tudi za več kot 80 evrov. V nasprotnem primeru za dostavo zaračunajo od enega do pet evrov, odvisno od vrednosti naročila. Večina zahteva tudi minimalno naročilo v višini vsaj 20 evrov, pri nekaterih celo 60 evrov. Večina ponudnikov zagotavlja različne možnosti plačila.

Pri vseh ponudnikih so odkrili neskladja in pomanjkljivosti pri navajanju zakonodajno obveznih informacij o živilih.

Tudi pri opozorilih so ponudniki po ugotovitvah Miporja skopi, pri treh je pri alkoholni pijači manjkalo opozorilo, da živilo ni primerno za otroke. Kot so poudarili, niti eden od dostavljavcev ni preveril starosti osebe, ki je prevzela naročilo. “Mladostniki imajo pri spletnem nakupu očitno precej prost dostop do alkohola,” so opozorili.

Mipor je primerjalno ocenjevanje nakupovanja živil po spletu izvedel v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih izvaja v okviru koncesije za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, primerjalno ocenjevanje pa sofinancira gospodarsko ministrstvo.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button