AktualnoSlovenijaGospodarstvo

Objavljen razpis za nadgradnjo gorenjske železniške proge od Lesc do Jesenic

Medtem ko prenova železniškega predora Karavanke in nadgradnja gorenjske železniške proge od Kranja do Lesc intenzivno potekata, je Direkcija RS za infrastrukturo objavila javni razpis za izvajalca del še za nadgradnjo proge od Lesc do Jesenic. Direkcija je namreč naknadno dobila sredstva tudi za ta odsek, vendar pa se mudi z oddajo naročila.

 

Direkcija je javno naročilo za nadgradnjo glavne železniške proge na odsekih Lesce Bled – Žirovnica, Žirovnica – Slovenski Javornik in Slovenski Javornik – Jesenice objavila 12. februarja, rok za oddajo ponudb pa poteče 22. marca. Ocenjena vrednost del na podlagi projektantskih ocen je približno 61 milijonov evrov.

Nadgradnja odsekov zajema prenovo železniških postaj Žirovnica in Slovenski Javornik ter izvedbo progovnega kabliranja na navedenih odsekih in železniških postajah. Z izvedbo nadgradnje bo v skladu z evropskimi standardi obnovljena železniška proga v skupni dolžini približno 12 kilometrov. Izvedeni bodo nova vozna mreža, sanacija prepustov, premostitvenih objektov in podpornih zidov ter saniran železniški predor Žirovnica.

Kot so za STA pojasnili na direkciji za infrastrukturo, bo na ta način povečana stopnja varnosti prometa, povečana bo zmogljivost železniške proge in skrajšan čas potovanja. V dolžini šestih kilometrov bodo zgrajene tudi protihrupne ograje.

Takšna nadgradnja gorenjske železniške proge od lanske jeseni že poteka na 20-kilometrskem odseku od Kranja do Lesc. Za nadgradnjo še 12 kilometrov proge od Lesc do Jesenic pa so se na direkciji odločili zaradi pridobitve dodatnih sredstev, in sicer iz podnebnega sklada. Vendar pa se z izvedbo mudi, saj mora biti glavnina del opravljena v času popolne zapore železniške proge, ki je posledica varnostno-tehnične nadgradnje železniškega predora Karavanke in ki se izteče 10. julija.

K izvedbi nadgradnje železniške proge od Lesc do Jesenic bo zato direkcija pristopila le, če bo javno naročilo za izvedbo del oddano pravočasno. Končni rok za izvedbo del je 16 mesecev od uvedbe izvajalca v delo.

V prihodnje Gorenjsko čaka tudi nadgradnja železniške proge od Ljubljane do Kranja in prenova železniških postaj na celotni gorenjski progi. Kot so pojasnili na direkciji, so nadaljnje aktivnosti na tem področju povezane z izdelavo projektne dokumentacije za nadgradnjo železniških postaj Kranj, Podnart, Lesce Bled in Jesenice ter projektne dokumentacije za izvedbo nadgradnje železniške proge na odseku Ljubljana – Kranj. Dela bi lahko stekla v letu 2024.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button