HeadlineAktualnoSlovenijaGospodarstvo

Ob začetku prepovedi prehitevanja čez dan na avtocesti A1 poostren nadzor

Na avtocesti med Šentiljem in Koprom (A1) bo od petka veljala prepoved prehitevanja med 6. in 18. uro za težka tovorna vozila. Policija, ki je doslej nadzirala prepoved prehitevanja v prometnih konicah, bo prvi dan izvedla poostren nadzor in ga ponavljala na območjih posameznih policijskih uprav.

 

“Prepoved prehitevanja je v prometnih konicah veljala že sedaj. Zato bistvenih sprememb ne načrtujemo. Nadzor nad novo omejitvijo bo potekal ob rednem delu in v času poostrenih nadzorov, ki jih načrtujemo skozi vse leto,” so še navedli na Generalni policijski upravi.

Od petka bo prepoved prehitevanja na avtocesti A1 čez dan veljala za tovorna vozila, težja od 7,5 tone. Kot so pojasnili na Agenciji RS za varnost prometa, bo ta določena s prometnim znakom prepovedano prehitevanje za tovorna vozila z dopolnilnima tablama, ki sta sestavni del prometnega znaka.

Tovornjaki bodo lahko še vedno prehitevali čez dan na odsekih, kjer so trije prometni pasovi, torej tudi pas za počasna vozila, ter v nočnem času.

Na nekaterih odsekih avtocest A1 in A2 že sedaj velja, da tovornjaki ne smejo prehitevati v času jutranje in popoldanske prometne konice. Ob tem je prehitevanje za tovornjake popolnoma prepovedano v predorih in na razcepih, pa tudi na nekaterih mestnih obvoznicah.

Odseki, kjer je že zdaj v času prometnih konic prepovedano prehitevanje, so označeni s prometno signalizacijo, nadzor nad kršitvami pa izvaja policija. Globa za kršitelje znaša 300 evrov.

Kot so povzeli na Generalni policijski upravi, so policisti lani ugotovili 1534 tovrstnih kršitev, v letu 2019 1128, v letu 2018 775 in v letu 2017 1031 kršitev.

Na agenciji za varnost prometa so voznike tovornih vozil pozvali k spoštovanju postavljene prometne signalizacije. “Ob tem želimo spomniti, da je pri tovornih vozilih še posebej pomembna ustrezna varnostna razdalja, saj je zavorna pot pri njih še daljša. V zimskih mesecih morajo vozniki ta dejavnik tveganja zaradi mokrega, spolzkega, zasneženega ali poledenelega cestišča, še posebej dosledno spoštovati,” so poudarili.

Opozorili so, da pravilna vožnja po avtocesti pomeni, da je prehitevalni oz. levi prometni pas namenjen prehitevanju, vozni oz. desni prometni pas pa vožnji. “Vožnja po levem prometnem pasu, ko voznik ne prehiteva nobenega vozila, je prepovedana,” so izpostavili. Prepovedano pa je tudi prehitevanje po desnem prometnem pasu, so dodali.

Na AMZS voznikom svetujejo, naj za varno vožnjo vnaprej predvidijo določene prometne situacije. “Vozniki osebnih vozil, ki bodo uporabljali prehitevalni pas, se bodo morali pravočasno pripraviti na zapuščanje avtoceste, še bolj bodo morali biti pozorni pri vključevanju na avtocesto,” so našteli in ocenili, da bodo morali vozniki tovornih vozil dosledno upoštevati ustrezno varnostno razdaljo, s čimer bodo omogočali drugim voznikom varno vključevanje in zapuščanje avtoceste.

Prepoved prehitevanja za tovornjake na avtocesti A1, ki je najbolj obremenjena s tovornim prometom, je v začetku lanskega novembra napovedal minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, ki je ob tem poudaril, da bodo tako zagotovili boljšo pretočnost in večjo varnost.

Za večjo varnost bo v prihodnje skrbela tudi avtocestna policija. “Njena vzpostavitev je predvidena postopoma. Najprej želimo enoto vzpostaviti na območju Ljubljane, kar je predvideno v prvih mesecih letos, časovnica pa bo odvisna od sprejetja vseh ustreznih sistemskih aktov in izpeljave razpisov, ki so zato potrebni,” so povedali na policiji.

“Slovenski avtocestni križ naj bi po načrtih nadziralo 15 patrulj. Oprema bo takšna, kot jo imajo prometni policisti, predvideva se nakup nekoliko bolj zmogljivih motornih vozil. Spremljali pa bomo tudi razvoj opreme za nadzor prometa, s katero bomo postopoma opremljali te enote,” so dodali na Generalni policijski upravi.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button