SlovenijaKultura

Ob smrti Nevenke Koprivšek številna sožalja iz Slovenije in tujine

Ob smrti Nevenke Koprivšek se vrstijo sožalja iz Slovenije in tujine. V Gledališču Glej, ki ga je nekaj let vodila kot umetniška direktorica, so zapisali, da jih je obšla neizmerna žalost ob izgubi prve slovenske neodvisne producentke – “originala, po katerem se še vedno vsi zgledujemo”, na Mol pa so izpostavili njeno vizijo in željo po boljšemu.

Kot so poudarili v Gleju, je Nevenka Koprivšek umetniško vodenje gledališča prevzela leta 1989 “kot prva ženska na tem položaju”. Že takoj naslednje leto ga je prvič internacionalizirala s predstavo You the City. “Prav mednarodna usmeritev je v času razpadanja Jugoslavije in vzpona nacionalizma odlikovala njeno delovanje,” so zapisali v gledališču.

Nenadna izguba, kot so prepričani v Gleju, ni samo ali predvsem slovenska, saj je bila Nevenka “državljanka sveta, živela je v času, naenkrat in povsod, spremljala, sooblikovala in zaznamovala je svetovno uprizoritveno sceno”.

S svojim delovanjem je v uprizoritvenih umetnostih pustila neprecenljiv pečat. “Odkrivala je nove uprizoritvene prostore, se borila za pravice kulturnikov, ustvarjala svojevrstno umetniško poetiko ter nam razpirala nove svetove. Vedno se je postavila za prave stvari in svojo besedo zastavljala za tiste, ki imajo v tej družbi najbolj marginaliziran položaj,” so poudarili v Gleju, kjer se zavedajo, “da stojijo na njenih ramenih”. Svoje sožalje so sklenili z besedami: “Hvala za naše in tvoje sodobno gledališče, Nena.”

Na Mestni občini Ljubljana (Mol) so v nekrologu spomnili, da je bila Nevenka Koprivšek prejemnica Župančičeve nagrade za izjemne stvaritve na področju umetnosti in kulture v Mestni občini Ljubljana, članica produkcijske mreže Ljubljana EPK 2025 ter gonilna sila ljubljanske neodvisne kulture.

“Vizija, trdo delo, načelnost, ustvarjalnost, prijateljstvo in neustavljiva želja po boljšem in bolj pravičnem, vse to je bila Nevenka,” so zapisali in poudarili, da jo bodo pogrešali.

V Moderni galeriji pa so spomnili, da so, še preden je Moderna galerija uradno odprla Muzej sodobne umetnosti Metelkova, skupaj z Zavodom Bunker in drugimi kulturno-umetniškimi akterji na področju mestne četrti Tabor ustanovili Društvo kulturna četrt Tabor.

“Njegov namen je bil uresničevati skupne interese njegovih članov, ki delujejo na vseh področjih umetniškega ustvarjanja, pa tudi delovanje na področju izobraževanja in sodelovanja različnih socialnih in starostnih struktur lokalnega prebivalstva. Kot društvo smo redno sodelovali pri tradicionalni prireditvi Dan soseda, skupaj smo se uprli rasistični in homofobni politiki, ki je spremljala prihod migrantov leta 2015 ter skupaj razmišljali, kako pomagati in sodelovati z begunci, ki so dobili azilni dom na Kotnikovi, v neposredni bližini Stare elektrarne,” so zapisali.

Dodali so še, da Nevenka Koprivšek ni bila samo neutrudna iskalka novih oblik uprizoritvenih umetnosti, temveč predvsem gonilna sila na področju medsebojnega umetnostno-kulturnega sodelovanja.

Svoje sožalne zapise je na Facebook profilu zavoda Bunker doslej prispevalo že več kot 300 predstavnikov slovenske in tuje kulturne javnosti. Tako je med drugim nekdanji direktor Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO) Matevž Čelik zapisal: “Draga Nevenka. Hvala ti za vse, kar si nam dala s svojim velikim srcem. Pred nami je velika praznina in težko jo bomo zapolnili”, direktor Muzeja in galerij mesta Ljubljane Blaž Peršin pa: “Izjemna ženska, prijateljica velika-ogromna žalost.”

Urška Boljkovac, fotografinja in sodelavka Bunkerja, ki ga je Nevenka Koprivšek ustanovila in vodila, je zapisala, da je “Nevenka verjela v nemogoče in verjela v vse mlade leve in levinje”. Pri tem se je nanašala na festival Mladi levi v produkciji Bunkerja.

Nekaj zapisov so prispevali tudi tuji ustvarjalci. Švicarski režiser Milo Rau, ki je večkrat gostoval na festivalu Mladi levi, je denimo zapisal, da ne more verjeti novici, ter da bo Nevenko Koprivšek močno pogrešal. “Delila sva si vrsto potovanj, trenutkov, telefonskih pogovorov,” je navedel.

Umetniška vodja gledališča v Rotterdamu Ellen Walraven pa je zapisala, da je bila Nevenka Koprivšek ena od prvih in pomembnih akterk, ki delujejo na področju mednarodnih gledaliških izmenjav. “Bila je velikodušna, razmišljala je strateško, bila je praktična in vselej polna idej,” je naštela Ellen Walraven ter se jih zahvalila za vse znanje, ki ga je od nje prejela in ga bo posredovala dalje.

Source
sta.si

Povezani Članki

Back to top button