Slovenija

Na mednarodni dan poudarek pomenu telefonov za pomoč otrokom v stiski

Telefoni za otroke in mladostnike po vsem svetu, združeni v mednarodni organizaciji telefonov za pomoč otrokom v stiski (Child Helpline International – CHI), bodo danes obeležili svoj mednarodni dan. V času pandemije covida-19 se je pokazalo, da so njihove storitve še kako pomembne.

 

 

Članica CHI je vse od svoje ustanovitve leta 1995 tudi nacionalna mreža telefona za otroke in mladostnike (TOM), ki deluje pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije. Klic na številko 116 111 sprejme eden od prostovoljcev, ki delujejo v svetovalnih skupinah po vsej Sloveniji.

Teme, ki uporabnike TOM telefona najbolj zanimajo, so povezanem z odraščanjem, kot so denimo odnosi s starši, telesni razvoj in spolnost, ljubezen in vrstniki. V zadnjih letih se vse več otrok nanj obrne zaradi duševnega zdravja.

Stiske otrok so se z začetkom epidemije covida-19 v letu 2020 še poglobile. V zvezi prijateljev mladine so že takoj izrazili zaskrbljenost za duševno zdravje otrok, ki so ostali doma, zlasti tistih, ki jim družine ne predstavljajo varnega okolja.

Svetovalec preko pogovora otroku oz. mladostniku pomaga, da dobi boljši pregled nad razmerami, v katerih se je znašel, in da začne črpati iz lastnih virov, se premakne iz položaja nemoči, se opremi z določenimi informacijami in včasih tudi s konkretnim načrtom ukrepanja.

Vloga svetovalcev je omogočiti otrokom in mladostnikom, da svoja vprašanja, dileme, stiske in strahove delijo in pripeljejo v varno pristanišče odrasle odzivnosti, poudarjajo v zvezi. Po njihovih zagotovilih je na TOM telefonu vselej nekdo, ki se bo odzval in prisluhnil ter pomagal ustvariti varen prostor za pogovor brez obsojanja.

Za otroka, ki je uporabnik tega telefona, je po navedbah zveze pomembno, da z njim govori oseba, ki mu bo prisluhnila, znala odgovoriti, ga pravilno usmeriti in potolažiti. Preko TOM telefona so lani svetovali povprečno 53 kontaktom dnevno.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button