
Učenci so danes soočeni z mnogimi negotovostmi, zato je naloga učiteljev, da jim nudijo varnost, ustvarjajo varne prostore, omogočajo vključevanje in skrbijo za njihovo dobrobit, je na deveti nacionalni konferenci globalnega učenja v organizaciji Društva Humanitas, poudarila glavna govorka konference Mari Annne Okkolin, so sporočili iz društva.
V uvodnem predavanju z naslovom Zakaj potrebujemo učenje za mir je sociologinja pri finski nevladni organizaciji RKI Okkolin med drugim spregovorila o temeljnih konceptih znotraj izobraževanje za mir in poudarila, da se tudi v šolskih okoljih mir začne znotraj vsakega posameznika.
Njenemu predavanju je sledil sklop vzporednih delavnic, ki so jih izvedle domače in tuje gostje. Na delavnicah so udeleženci spoznali nekaj praktičnih primerov, kako o težkih temah, kot so vojna, strukturno nasilje, neenaka razmerja moči, konflikti in podobno, spregovoriti z mladimi.
Iva Zenzerović in Lana Jurman iz hrvaškega Centra za mirovne študije sta se tako osredotočili na razumevanje razlik med neposrednim, strukturnim in kulturnim nasiljem ter na povezave vseh teh ravni z izgradnjo pozitivnega miru. Simona Podobnikar iz Amnesty International Slovenije je v delavnici predstavila življenjske zgodbe ljudi, ki so s svojimi odločitvami in dejanji prispevali k boljšemu jutri.
V sklopu Učitelji za učitelje so udeleženci prek različnih interaktivnih metod preizkusili, kako pri učencih nasloviti vprašanja neenakosti in nepravičnosti ter spodbujati solidarnost, pravičnost in enakosti vseh ljudi, so navedli v društvu.
“Z učenjem in vzgojo za mir lahko pri mladih spodbujamo razvoj univerzalnih vrednot, na katerih temelji kultura miru: solidarnost, pravičnost, odgovornost, nenasilje ter sprejemanje raznolikosti in enakosti ter enakopravnosti vseh ljudi. Poleg tega pri mladih krepimo veščine nenasilne komunikacije, kritičnega mišljenja o različnih oblikah nasilja in strukturah moči, dialoga in mirnega reševanja sporov ter jih podpremo pri sodelovanju za oblikovanje skupne prihodnosti, ki si jo želimo za nas in za bodoče generacije,” poudarjajo v Društvu Humanitas, ki nacionalne konference globalnega učenja organizira že od leta 2015.
Konferenca omogoča izmenjavo znanj, idej in izkušenj za vključevanje globalnega učenja v poučevanje ter tako predstavlja prostor srečevanj, mreženja in učenja, ki vsako leto obogati področje globalnega učenja v Sloveniji. Letošnjo konferenco so organizirali v okviru projekta Klub učiteljic in učiteljev globalnega učenja, ki ga v letih 2023-2025 sofinancira Evropska unija, so še dodali v Društvu Humanitas.