Slovenija

Na brežiškem starem mostu prek Krke bodo ulili novo betonsko ploščad

Na brežiškem starem železnem mostu prek Krke, ki je del kompleksa mostov, ki Savo in Krko prečita tik pred njunim zlitjem, so med lani začeto prenovo odstranili odsluženo betonsko ploščad z voziščem. To bodo konec meseca nadomestili z ulitjem nove betonske ploščadi, prenovljeni most pa naj bi bil po zagotovilu izvajalca nared konec septembra.

Na omenjenem mostu te dni pripravljajo armaturo ploščadi in izvajajo zaščito njegovega spodnjega dela oz. pasnic. Betoniranje nove betonske plošče načrtujejo konec meseca, slab mesec pa bodo morali še počakati, da se novo uliti beton strdi, je povedala direktorica sevniškega podjetja Rafael Marija Možina.

Med strjevanjem betona bodo na mostovno železno konstrukcijo nanesli še zaključni sloj zaščite in končali dela na betonskem delu oz. inundaciji, ki povezuje oba dela mostu. Med zadnjim deli bodo še celotno cestišče asfaltno preplastili.

Po podatkih brežiške občine bo prenova 66-metrskega mosta prek Krke in povezujočega cestišča stala 1,27 milijona evrov. Za prenovo dveh lokov mosta prek Save je ta pred prenovo mosta prek Krke odštela 1,1 milijona evrov, kar pomeni, da bo za prenovo celotnega mostovnega kompleksa namenila približno 2,4 milijona evrov lastnega proračunskega denarja.

Brežiška stara mostova s povezavo prek Save in Krke, ki sta za streljaj oddaljena od njunega zlitja, kot celoten objekt s kopenskim delom cestišča vred merita nekaj več kot 520 metrov. V času gradnje starega savskega mosta – končali so jo leta 1906 – pa je ta veljal za tretji najdaljši most v avstro-ogrski državi.

Most prek Save je zgrajen v dveh lokih, ki ju na sredini podpira kamnit steber, medtem ko se krški most pne le z enim lokom. Brežiški stari železni most je ob tamkajšnjem gradu in vodnem stolpu eden od treh simbolov tega posavskega mesta.

Sicer pa sta omenjena mostova tudi “pomemben” del nove kolesarske povezave Brežice-Krška vas in Brežice-Čatež ob Savi. Brežiška občina bo namreč zgradila poldrugi kilometer kolesarske poti ob državni cesti na dolenjski strani starega mosta prek Krke, mimo Velikih Malenc do Krške vasi.

Dodatni 1,6 kilometrski del kolesarske povezave bodo uredili po lokalnih cestah. Celotna kolesarska povezava pa bo ob končanju projekta merila 4,3 kilometra. Vodila bo od brežiškega gradu in prek starih železnih mostov prek Save in Krke ter se na dolenjski strani Krke razcepila proti Čatežu ob Savi in Krški vasi.

Za to 3,34 milijona evrov vredno kolesarsko povezavo bo brežiška občina dobila skupaj 1,3 milijona evrov evropske in državne podpore. Dober milijon evrov iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, nekaj več kot 260.000 pa bo prispevala država. Kolesarsko povezavo morajo zgraditi do junija 2023, so še sporočili z brežiške občine.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button