LokalnoGospodarstvo

Zemljišča za gradnjo kolesarske poti Bled-Bohinj zagotovljena

Po težavah zaradi zahtevnega projektiranja in pridobivanja soglasij je že kazalo, da izgradnja kolesarske povezave med Bledom in Bohinjem ne bo izvedljiva do konca leta 2023, kar je pogoj za pridobitev evropskih sredstev. Pred kratkim pa je bohinjska občina dosegla dogovor z lastniki zemljišč in gradnja bo predvidoma lahko stekla še letos.

Kot je za STA pojasnil bohinjski župan Jože Sodja, so bila evropska sredstva za 16 milijonov evrov vreden projekt že ogrožena, saj je zahtevno trasiranje kolesarske povezave skozi sotesko terjalo veliko usklajevanj. Izvedbo projekta bi lahko ogrozili tudi lastniki zemljišč, če ne bi podali služnostne pravice za gradnjo.

Dogovore je bilo treba skleniti s kar 180 lastniki, je povedal Sodja. Kot je izpostavil, so pri dogovarjanju z nekaterimi imeli kar precej težav. En večjih lastnikov je tudi ljubljanska nadškofija, po zemljiščih katere gre sedem kilometrov načrtovane kolesarske poti. “Pogajanja so bila precej težka, vendar smo se sedaj dogovorili,” je povedal Sodja.

Občina je v zameno za pridobitev služnosti umaknila odlok o razglasitvi javnega dobra na priobalnem pasu na območju Pod skalco, ki je v postopku denacionalizacije. Tudi če država v denacionalizacijskem postopku nadškofiji to območje vrne, pa prost dostop do vode ne bo ogrožen, je ob tem zagotovil župan.

Projekt kolesarske povezave sicer še ni povsem na varni strani, je opozoril Sodja, saj še čakajo na odobritev evropskih sredstev, medtem ko občini Bled in Bohinj že zagotavljata vsaka po milijon evrov za izgradnjo poti.

Na Direkciji RS za infrastrukturo so za STA pojasnili, da je potek trase med Bledom in Bohinjsko Bistrico že v celoti usklajen. “Zemljišča so pridobljena, urejajo se samo še razmerja med upravljalci zemljišč, ki so v lasti Republike Slovenije,” so izpostavili na direkciji.

Oddana je vloga za pridobitev gradbenega dovoljenja za odsek skozi Sotesko in za odsek Soteska-Bohinjska Bistrica. Pridobljena so vsa mnenja posameznih mnenjedajalcev, razen na odseku skozi Sotesko, kjer je v pridobivanju še mnenje Direkcije RS za vode, s katero poteka intenzivno usklajevanje podrobnosti projekta.

V zaključni fazi javnega naročila je izbira inženirja, ki bo po podpisu pogodbe pričel s pripravo razpisa za izvedbo del. Pričetek del je predviden po uspešno zaključenem javnem naročilu, predvidoma letošnjo jesen, so še pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo.

Tako na Bledu kot v Bohinju se kolesarske povezave zelo veselijo in jo čakajo skoraj tako težko kot blejsko južno obvoznico. “To bo res lepa kolesarska pot iz enega turističnega bisera v drugega,” je izpostavil direktor Turizma Bohinj Klemen Langus in dodal, da bo za vsakega kolesarja to res odlično doživetje. Hkrati bo kolesarska pot izjemen dodatek mobilnosti na tem območju in nov kamen v mozaiku umirjanja prometa v alpskih dolinah.

Romana Purkart iz Turizma Bled je poudarila, da je kolesarska povezava med Bledom in Bohinjem posebej pomembna zato, ker obe destinaciji stavita na trajnostni razvoj in se osredotočata na goste, ki cenijo zunanje aktivnosti. “Že nekaj let nam je bilo v bistvu prav nerodno, ko smo gostom govorili, naj se nikar ne podajo v Bohinj s kolesom, saj je to po obstoječi cesti smrtno nevarno,” je dejala.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button