Po prenovljeni železniški progi Grosuplje–Kočevje je v nedeljo stekel redni potniški promet, ki se na to progo vrača po več kot 50 letih.
“Ponovna vzpostavitev potniškega prometa med Ljubljano in Kočevjem pomeni nove razvojne priložnosti tako za ribniško-kočevsko področje kot tudi za celotno Slovenijo. Prepričan sem, da se bo investicija v vrednosti skoraj 100 milijonov evrov še kako izplačala, saj se bo regija lahko še hitreje gospodarsko in turistično razvijala. Vesel sem, da bodo po prenovljeni kočevski železnici vozili novi vlaki Stadler, ki so udobnejši, kakovostnejši in hitrejši. Tako se bodo ljudje lažje odločali za vožnjo z vlakom,” je povedal minister Vrtovec ob prihodu v Kočevje in med drugim spomnil, da bo ponovna vzpostavitev potniškega prometa v veliki meri razbremenila ceste, povečala prometno varnost ter prispevala k čistejšemu okolju: “Železniški promet mora biti konkurenčnejši cestnemu prometu.”
Celoten projekt prenove kočevske železniške proge je stal približno 100 milijonov evrov, naložba pa je v celoti državni strošek. “Prepričan sem, da se bo investicija še kako izplačala in obrnila, na ta način bomo razbremenili ceste in vlagali v trajnostno mobilnost,” je poudaril minister.
Vožnja je bila po njegovih besedah zelo udobna. Na tej progi bo stalnica tudi nov Stadlerjev vlak, ki so ga decembra dobile slovenske železnice. “Upamo, da se bodo ljudje zdaj, ko imamo novo progo in nov vlak, lažje odločali, da bodo odšli v Ljubljano z vlakom in ne z avtomobilom. Res sem vesel,” je sklenil Vrtovec.
Vožnja do 100 km/h
Državni sekretar Aleš Mihelič je poudaril, da bo prenovljena kočevska železnica z novimi vlaki Stadler omogočala udobnejšo in hitrejšo vožnjo.
“Proga bo omogočala hitrosti do 100 kilometrov na uro in verjamem, da se bodo ljudje hitro privadili na ta bistveno udobnejši in praktični način vožnje. Gre za enega najsodobnejših vlakov, ki bodo vozili med Ljubljano in Kočevjem, z dodatnimi ukrepi na progi pa bomo poskrbeli še za krajše potovalne čase. Eden večjih ukrepov bo nadgradnja železniške postaje Grosuplje,” je dejal državni sekretar Mihelič.
Odsek železniške proge med Grosupljem in Kočevjem so začeli prenavljati leta 2016. Aprila lani je po prenovljeni progi prvič po desetih letih zapeljal tovorni vlak, potniški vlak pa je sledil nekoliko pozneje, kot je bilo načrtovano sprva. Redni potniški promet so namreč napovedovali za oktober, vendar so dela nekoliko zavrli protikoronski ukrepi.
Začetek prenove leta 2008
Začetek prenove odslužene kočevske železnice sega v leto 2008. Prvih 26 kilometrov proge odseka Grosuplje–Ortnek so prenovili do leta 2011, leta 2013 je sledila nadgradnja devetkilometrskega odseka Ortnek–Ribnica.
Traso železniške proge Ljubljana–Kočevje, ki je pospešila predvsem izvoz rjavega premoga, lesa in lesnih izdelkov iz kočevsko-ribniške doline ter tamkajšnji gospodarski razvoj, so določili leta 1887, progo pa so leta 1892 začeli graditi v Velikih Laščah. Slavnostno so jo odprli 27. septembra 1893.
Po progi so v njenih najboljših letih prepeljali do 170.000 ton premoga in nekaj več kot 130.000 ton lesa. Hkrati s tovornim je na progi Ljubljana–Kočevje potekal potniški promet. Potniški vlaki so na omenjeni progi od leta 1968 vozili le še do Velikih Lašč, po letu 1970 pa so ukinili še te.