Tudi uradno Popovićeva pobuda ni uspela

Ustavno sodišče je na seji dne 11.3.2021 v zadevi številka U-II-1/21-6 zavrglo pobudo o oceni ustavnosti občinskega referenduma o Centralnem parku v Kopru. Sodišče je ugotovilo, da referenduma v tem primeru ni možno izpeljati oz. da zakon ne dopušča, da kdorkoli – niti Boris Popović – z referendumom izpodbija pravnomočne akte. To smo pri Megafonu napovedali že 4.marca v članku z naslovom: “Popovićeva pobuda za park ni uspela”.

 

Kot smo takrat zapisali Popovićeva pobuda ni uspela. Danes je to z objavo sklepa US tudi uradno potrjeno saj je ustavno sodišče uradno zavzelo stališče, da je sklep občinskega sveta o razveljavitvi odloka o centralnem parku pravnomočen in da referendum v zvezi s tem posledično ni dopusten.

Ali se bo Popović sprijaznil s tem stališčem ustavnega sodišča ali pa bo poskusil sodno izpodbijati razveljavitev odloka o Centralnem parku se bo pokazalo v prihodnje. Postavlja se vprašanje zakaj je Popović 45 dni zbiral podpise, ko je že od objave v Uradnem listu postalo jasno, da referendum v tem primeru ni mogoč.

Po oceni poznavalcev razmer v Kopru naj bi se je Popović odločil zbirati podpise kljub temu, da je vedel, da referenduma ne bo, ker je s tem želel preveriti v kolikšni meri uživa podporo med volivci v Kopru. 

Namesto, da bi osebno naročil in plačal neizogibno visoke stroške izvedbe javnomnenjske raziskave se je najverjetneje odločil podporo preveriti z referendumom ter stroške preverjanja podpore tako preložiti na davkoplačevalce. Po sedaj tudi uradno potrjenem stališču ustavnega sodišča se poraja vprašanje kako bo pobudnik referenduma javnosti upravičil nepotrebne stroške, ki jih je povzročil s tem. Bolj kot to ga najverjetneje skrbi kako se bo javnost odzvala na dejstvo, da v Kopru uživa zgolj 6% podpore (le 6% volilnih upravičencev ga je podprlo s podpisom).

S tem je tudi največjim optimistom med njegovimi podporniki postalo jasno, da med občankami in občani Kopra ne uživa več omembe vredne podpore.  

Zakaj referendum v tem primeru ni možen?

Ustavno sodišče je to pojasnilo v 4. točki sklepa št.U-II-1/21-6: 

“V obravnavni zadevi pa je Odlok o razveljavitvi Odloka, ki naj bi bil predmet odločanja na referendumu, že uveljavljen. /…/ Zato je Odlok o razveljavitvi Odloka veljaven podzakonski predpis ter o njegovi veljavnosti ni mogoče odločati na naknadnem referendumu o splošnem aktu občine oziroma morebitna odločitev na referendumu ne more vplivati na njegovo veljavnost.”

Source
UredništvoUstavno Sodišče
Back to top button