Leta 2021 je občina Izola vstopila v nacionalni program Zelena shema slovenskega turizma, ki pod krovno znamko Slovenia Green združuje prizadevanja za trajnostni razvoj turizma v Sloveniji. »Certifikat se podeli destinaciji v sklopu mednarodnega certifikata Green destination. V letu 2021 smo pridobili zlati znak in trenutno se ga trudimo obnoviti oziroma celo nadgraditi,« pove Olga Kaliada, Zelena koordinatorica na Občini Izola. Del teh prizadevanj je kontinuirana komunikacija z deležniki izolskega turizma. Temu je bil namenjen tudi posvet o spodbujanju prebivalcev in turističnih ponudnikov za razvoj trajnostnih modelov, ki je potekal v četrtek, 8. novembra, v prostorih Inštituta InnoRenew v Izoli. »Udeleženci današnjega posveta so vsi tisti, ki so na kakršenkoli način vključeni v turizem, torej sami turisti, prebivalci občine Izola, celotno turistično gospodarstvo – sobodajalci, gostinci, hotelirji, kampi, javni zavodi,« še pojasni Kaliada.
Izola se lahko v zadnjih letih pohvali z opaznim razvojem turizma. V strategiji za obdobje 2021 – 2025 so si začrtali, da bodo v občini razvijali turizem, ki temelji na vrednotah trajnosti in zelenega prehoda ter podaljšali turistično sezono na celotno leto. V letu 2023 so do septembra zabeležili 484.962 turističnih nočitev, kar je sicer za štiri odstotke manj kot lani, ko je bila sezona rekordna. »Veliko vlagamo v razvoj. Izobražujemo naše turistične deležnike z željo, da se v čim večjem številu tudi vključijo v Zeleno shemo slovenskega turizma, zato smo pripravili tudi vrsto zanimivih izobraževanj in danes lahko rečem, da imamo že tri prejemnike trajnostnega certifikata Slovenia Green,« poroča Dean Kocjančič, direktor Turističnega združenja Izola.
Na posvetu so trem turističnim ponudnikom, ki so že prejeli znak Green accomodation ali Green Cuisine, podelili plakete občine Izole za trajnostno naravnano in družbeno odgovorno poslovanje. To so Hotel Klif, Restavracija Hotela Marina in Dolcemente Garni hotel. »Naša želja je, da se vključi še veliko več drugih ponudnikov. Trajnost in zelena naravnanost je sicer vključena v vse pore našega delovanja,« poudarja Kocjančič.
Ponudniki turističnih storitev lahko v Sloveniji pridobijo znak Slovenia Green tako, da naprej pridobijo mednarodno priznan okoljski ali trajnostni znak, kar služi kot podlaga, da lahko kandidirajo za slovenski znak. »Pri tem morajo izpolnjevati številne kriterije s področja odgovornega ravnanja z vodo in energijo, ločevanja in odgovornega ravnanja z odpadki, družbene odgovornosti, odgovornosti do narave in pa seveda tudi sodelovanja z lokalno skupnostjo in mreženja z drugimi ponudniki,« pojasni Astrid Prašnikar iz Inštituta za odgovorni turizem Ros.Turist.
Cilj izolske občine je čim širšo javnost osveščati o pomenu trajnostnega turizma. Ta vključuje področje trajnostne mobilnosti, energetike, svetilnosti, uporabe vode, narave, zaščito celotne kulturne dediščine. »V Izoli smo na primer uvedli Kurjerco, s katero ljudi spodbujamo, da v center mesta dostopajo z avtobusom, da bi center razbremenili avtomobilov. Med poletjem v ta namen uvajamo tudi zaporo Sončnega nabrežja. Ponudnike spodbujamo k pridobivanju trajnostnih znakov. Zelo smo ponosni na tri podjetja, ki so ta znak že prejela, saj so to najboljši promotorji trajnostnega turizma daleč naokoli,« še poudari Olga Kaliada.
Eva Brajković