Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je glede nadgradnje gorenjske železniške proge povedal, da je prenova odsekov od Kranja do Lesc šele začetek. Načrtovana je tudi prenova preostalih odsekov, v prihodnje pa tudi dvotirnost in povezava do Brnika.
Mineva 150 let od odprtja gorenjske železniške povezave, proga pa je bila nazadnje celovito prenovljena pred 40 leti. Kot je poudaril minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, je proga, ki je pomembna železniška žila tudi z vidika gospodarstva, dotrajana in res potrebna prenove. Z nadgradnjo bo omogočena vožnja težjim vlakom, povečana bo varnost, nekoliko večja bo lahko tudi hitrost vožnje.
“Na ministrstvu želimo krepiti železniški promet na Slovenskem tako zaradi trajnostne mobilnosti kot zaradi zavedanja, kako pomembno je to za slovensko gospodarstvo,” je dejal Vrtovec, ki je prepričan, da bodo tudi ljudje bolj množično uporabljali železniški promet, če bo ta hitrejši in učinkovitejši. Zato je treba posodobiti železniško infrastrukturo in vlake.
V izdelavi so študije, s katerimi iščejo tudi možnosti sekanja železniških prog, skrajševanja potovalnih časov in umeščanja dvotirnosti, kar nameravajo med drugim zagotoviti do Domžal, Kamnika in Kranja. V načrtu je tudi povezava do brniškega letališča. Prav tako sta načrtovani prenova škofjeloške železniške postaje z izdelavo podvoza na Trati in nadgradnja celotne gorenjske proge.
“Na Gorenjskem je železniška infrastruktura res dotrajana. To je zdaj prvi korak in naslednji bodo sledili v naslednjih letih,” je napovedal Vrtovec. Najprej so se lotili prenove najbolj dotrajanih odsekov od Kranja do Podnarta in od Podnarta do Lesc. Dela v vrednosti 96 milijonov evrov potekajo sočasno s prenovo in zaprtjem železniškega predora Karavanke.
Proga med Kranjem in Jesenicami je zaprta od začetka tega meseca, promet po njej pa naj bi znova stekel junija. “V interesu nam je, da dela čim prej končamo,” je poudaril Vrtovec in dodal, da je tudi za Luko Koper pomembno, da se ta prometna žila ohranja in Slovenija ne izgubi pomembnih železniških tokov.
Sledila bo prenova železniških postaj
Vodja sektorja za investicije v železnice na direkciji za infrastrukturo Dejan Jurkovič je pojasnil, da so se v tej prvi fazi nadgradnje gorenjske železniške proge osredotočili na dela na sami progi, ki jih je mogoče izvesti samo ob njenem popolnem zaprtju. Pozneje bodo prenovili tudi železniške postaje na prenovljenih odsekih, prav tako pa je načrtovana nadgradnja še preostalih odsekov gorenjske proge vse od Ljubljane do Jesenic.
“Naslednje leto bomo začeli z razpisom za izdelavo projektne dokumentacije za drugo fazo in takoj po letu 2022 si bomo na direkciji skupaj z ministrstvom prizadevali, da bomo pristopili k tej naslednji fazi,” je povedal Jurkovič. Sama prenova bo sicer odvisna tudi od finančnih virov, vendar pa Jurkovič računa, da bo tudi druga faza končana v tem desetletju.
Šele v drugi fazi bo mogoča tudi izgradnja novih podvozov ob leški in žirovniški železniški postaji, ki si ju krajani še posebej želijo. Bodo pa v radovljiški občini že v tej fazi v okviru prenove odseka Podnart–Lesce pristopili k urejanju drugih podvozov in nadvozov. Skupaj bo občina v ureditev spremljajoče infrastrukture v treh letih vložila okoli šest milijonov evrov.