Luka Koper okrepila pretovor

Luka Koper je objavila podatke o poslovanju od letošnjega januarja do septembra, oceno poslovanja za letošnje leto in poslovni načrt za prihodnje. Ocenili so, da je kljub upočasnjeni rasti gospodarstva in negotovim razmeram na Bližnjem vzhodu Skupina Luka Koper poslovno leto 2024 zaključila nad pričakovanji. 

V prvih devetih mesecih letošnjega leta so presegli vse finančne kazalnike v primerjavi z enakim obdobjem lani. Čisti prihodki od prodaje so v omenjenem obdobju znašali 242,8 milijona evrov, kar je za štiri odstotke več kot leto prej. Za toliko so glede na minulo leto presegli tudi poslovni izid iz poslovanja (EBIT), ki je v prvih devetih mesecih letošnjega leta znašal 53,5 milijona evrov. Dobiček skupine tako znaša štiri odstotke več kot v enakem obdobju lani, kar v praksi pomeni kar 25-odstotno rast glede na v lanskem letu zastavljene cilje.

Pretovor ladijskih zabojnikov je za tri odstotke višji kot v enakem obdobju lani, tudi zahvaljujoč postopni stabilizaciji razmer v Rdečem morju v obdobju med aprilom in septembrom. Predsednica uprave Nevenka Kržan je poudarila, da so v nastalih razmerah še enkrat dokazali, da so prilagodljiv pristaniški sistem in da se lahko hitro odzovejo na različne tržne in operativne scenarije: »Tako smo kljub novim okoliščinam ohranili vse tri direktne kontejnerske servise z Daljnega vzhoda in v tem času izkoristili tudi nove poslovne priložnosti. K stabilnemu pretovoru kontejnerjev so pripomogli tudi novi posli, vezani na načrtovane gradnje in opremljanje novih proizvodnih obratov oziroma tovarn na naših zalednih trgih.«

Nestabilne varnostne razmere v Rdečem morju so tovorne ladje, ki sicer plujejo skozi Sueški prekop, poslale na pot okoli Afrike, kar je vplivalo na strukturo pretovorjenega blaga. Za osem odstotkov je glede na lansko leto upadlo število pretovorjenih avtomobilov, za štiri odstotke je bil zmanjšan pretovor sipkih in razsutih tovorov, medtem ko je bil pretovor generalnih tovorov povečan za deset odstotkov, tekočih tovorov pa za sedem odstotkov.

Projekcije za poslovno leto 2024 kažejo, da bo kljub nižjim prihodkom od prodaje končni dobiček v letu 2024 za dobra dva odstotka višji od načrtovanega. Obetajo si nov rekord pretovora na kontejnerskem terminalu z 1.106.000 pretovorjenih kontejnerskih enot (TEU) – kar je dobrih 40.000 TEU več od dosedanjega rekorda.

 

Obeti za prihodnje leto so zmerno optimistični 

V letu 2025 načrtujejo rast poslovanja in višji ladijski pretovor. Pri napovedi se zanašajo na obet rasti globalnega gospodarstva in upad inflacije, kar naj bi v Sloveniji povzročilo 2,4-odstotno rast bruto domačega proizvoda in 3,5-odstotno porast investicij. Poleg makroekonomskih kazalcev imajo na poslovne obete pristanišča vpliv tako varnostne razmere na Bližnjem vzhodu kot tudi investicijska in vzdrževalna dela na železniškem omrežju pri nas, saj se bo izgradnja drugega tira predvidoma zavlekla v leto 2026.

Upoštevajoč zgoraj omenjeno, načrtujejo ob povišanem pretovoru in nekoliko višjih cenah približno 6-odstotno rast čistih prihodkov od prodaje na skupno 337,8 milijona evrov. Poslovni izid iz poslovanja bo zaradi načrtovanih dodatnih zaposlitev približno odstotek višji kot letos – znašal bo 54,3 milijone evrov. 

 

Zaslužek bodo namenili financiranju lastnih naložb

Nadaljevali bodo z gradnjo skladiščnih površin za avtomobile in generalne tovore, gradnjo objekta potniškega terminala ter fotonapetostnih elektrarn, ki bodo nameščene na strehah pristaniških skladišč. Naložbam bo sledila tudi nabava opreme. Napovedujejo še, da bo Skupina Luka Koper v letu 2025 namenila 40,5 milijona evrov za projekte s področja trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti, kar predstavlja 35 odstotkov vseh načrtovanih naložb za prihodnje leto.

Nadzorni svet družbe se je seznanil z elaboratom ekonomske upravičenosti naložb, namenjenih povečanju zmogljivosti kontejnerskega terminala. Ocenjujejo, da bodo za povečanje kapacitet za pretovor – 1,8 milijona TEU – letno namenili nekaj več kot 400 milijonov evrov. V praksi to poleg podaljšanja severnega dela prvega pomola zajema tudi nabavo dodatnih dvigal ter širitev skladiščnih kapacitet za kontejnerje v zaledju terminala. Podaljšanje pomola naj bi zaključili do leta 2027, preostale naložbe pa do 2030.

U. R.

Back to top button