
Zaključen je projekt Kolesarjenje ob železni zavesi (IronCurtainCycling). Mednarodno partnerstvo, sestavljeno iz madžarskih in slovenskih partnerjev, je tri leta in pol vzpostavljalo skupno kolesarsko turistično destinacijo na obmejnem območju med Slovenijo in Madžarsko. Evropsko sofinanciran projekt je bil vreden nekaj pod 2,3 milijona evrov.
S celovitimi posegi so vzpostavili mrežo povezanih kolesarskih poti ob trasi EuroVelo 13, ki poteka vzdolž nekdanje železne zavese, vzpostavljene so bile različne, kolesarjem prijazne storitve, uspela pa je tudi priprava skupnih, čezmejnih ponudbenih paketov, so sporočili iz Zavoda za kulturo, turizem in šport Murska Sobota.
Kot pravijo partnerji projekta – na slovenski strani so sodelovali Zavod za kulturo, turizem in šport Murska Sobota, Občina Lendava in Znanstveno raziskovalni središče Bistra Ptuj – so s projektom turistične znamenitosti obmejnega območja, ki so bile prej neznane in odmaknjene, postale bolj prepoznavne in konkurenčne, s tem pa se uvrstile med aktivne elemente lokalnega in čezmejnega turizma.
Vzpostavili so mobilno aplikacijo in kolesarski turistični zemljevid v štirih jezikih ter organizirali različne tematske prireditve. Lokalni ponudniki in turistični vodniki so se udeležili posebnih usposabljanj in delavnic. Na 21 različnih lokacijah slovensko-madžarskega mejnega območja so vzpostavili kolesarske centre s sodobnimi počivališči in izposojevalnicami navadnih in e-koles s polnilnicami, pa tudi prenočišča za kolesarje. Kupili so 59 navadnih in 19 električnih koles.
Drugi pomemben dosežek projekta je po mnenju partnerjev označitev slovensko-madžarskega odseka mednarodne kolesarske poti vzdolž nekdanje železne zavese in s kolesom prevoznih območnih poti, vzpostavljena pa je tudi nova kolesarska povezava med državama.
Mreža kolesarskih poti ob meji med Slovenijo in Madžarsko je dolga nekaj več kot 344 kilometrov. Poleg označitve odsekov so v projektu postavili več deset kolesarskih prometnih znakov in smerokazov ter označili pet spominskih krajev železne zavese: Števanovci; Park mejnih kamnov (Szalafő-Pityerszer), Park prijateljstva (Bödeháza), stražni stolp Riganóc (Bödeháza), zaklonišče Lovászi.
Kot nadgradnjo kolesarskih in zelenih poti so partnerji pripravili zasnovo in publikacijo o regionalnih tematskih poteh, v okviru katere je bilo identificiranih sedem tematskih poti: Alternativna trasa železne zavese, Pot mest od Drave do Zale, Tematska pot Aquila, Kolesarska termalna pot, Tematska pot Velike Krke, Kolesarska tematska pot Őrség-Goričko in Tematska kolesarska pot ob Muri.
Projekt je vreden nekaj manj kot 2,3 milijona evrov, sofinanciran pa je bil v okviru Programa sodelovanja Interreg V-A Slovenija-Madžarska iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj.