Koronsko leto 2020, v katerem je bila gostinska ponudba zaradi ukrepov za omejitev širjenja okužb z novim koronavirusom precej okrnjena, je bilo za dostavljalce hrane odlično. Občutno so povečali število dostavljenih naročil in ponudbo, s tem pa za nekajkrat tudi prihodke. Dela jim kljub sproščanju ukrepov ne manjka niti letos.
Pri dveh največjih ponudnikih dostave hrane na dom, slovenski Ehrani in finskem Woltu, so število ponudnikov lani močno povečali in danes je mogoče pri obeh izbirati obroke nekaj sto gostinskih obratov po Sloveniji. Wolt je lani svojo ponudbo razširil tudi na živilske trgovine ter maloprodajne ponudnike, odkoder lahko uporabnikom dostavi kruh, zelenjavo, pijače, žarnice, izdelke za nego otrok, elektroniko, čistila, igrače, knjige, rože ter darila.
Pri Ehrani so število ponudnikov lani povečali za skoraj 40 odstotkov. “Ehrana trenutno združuje že več kot 500 restavracij po vsej Sloveniji, prav vsak dan pa dodajamo nove ponudnike,” so sporočili za STA. Pri leta 2010 ustanovljeni platformi, ki deluje v 32 slovenskih mestih, povprečno obdelajo več tisoč naročil na dan oz. trikrat več kot pred letom dni.
Tudi pri Woltu, ki v Sloveniji deluje od septembra 2019, je trenutno aktivnih več kot 500 ponudnikov s področja restavracij, trgovin ter maloprodaje. Pred letom dni se je ta številka gibala okoli 150, so pojasnili za STA in dodali, da je na rast vplivala širitev ponudbe iz Ljubljane v druga večja mesta, lani v Maribor, Celje, Kranj in letos v Koper, prav tako pa tudi širitev na segment maloprodajnih ponudnikov.
Zdaj ta segment predstavlja že več kot 20 odstotkov celotne ponudbe, to je več kot 120 ponudnikov, in je trenutno najbolj obširen v Ljubljani. “Ponudbo ves čas nadgrajujemo in jo širimo tudi v druga mesta. Hkrati pa se osredotočamo tudi na pridobivanje večjih partnerjev s področja živilske trgovine,” so povedali pri Woltu.
Sočasno s širjenjem ponudbe se je povečevalo tudi število dostavljalcev. Wolt trenutno sodeluje z več kot 500 aktivnimi dostavljalci tedensko, za Ehrano pa za zdaj dostavlja več kot 100 dostavljalcev po vsej Sloveniji. A pričakujejo, da se bo ta številka povečala tudi pri njih, potem ko bodo prešli pod okrilje španskega podjetja Glovo, ki je nakup Ehrane napovedal sredi letošnjega maja.
Številni Slovenci so se z dostavo hrane na dom lani srečali prvič. Pri širjenju svoje ekipe so zato pri Ehrani poseben poudarek dali na pomoč uporabnikom in izredno hiter dostavni čas. Število sodelavcev so tako v zadnjem letu občutno povečali tudi na teh dveh področjih. Podobne izkušnje imajo tudi pri Woltu, kjer pravijo, da je bil zaradi nepoznavanja vsekakor potreben proces adaptacije in izobraževanja. “Sedaj je dostava hrane postala že stalnica, saj že vsak tretji Ljubljančan uporablja Wolt za dostavo hrane ali pa za dostavo živil in drugih produktov iz trgovin,” so zapisali.
Podrobnosti svojega poslovanja pri Woltu ne razkrivajo, zaupna informacija je tudi povprečno število naročil, ki jih obdelajo dnevno. Sporočili so le, da kot še vedno zagonsko podjetje v fazi razvoja in širitve svoje prihodke ves čas reinvestirajo, Slovenci pa da so lani prek aplikacije Wolt naročili 10.000 različnih jedi.
Manj skrivnostni so pri Ehrani. Podjetji Trilogic in 5logoc, pod kateri je v poslovnem registru vpisan portal ehrana.si, sta lani skupaj ustvarili 2,2 milijona evrov prihodkov, so razkrili. Številka je skoraj trikrat višja kot pred letom dni, je razvidno iz objavljenih letnih poročil obeh podjetij.
S sproščanjem omejitvenih ukrepov v gostinstvu letos spomladi pri Ehrani opažajo vračanje njihovih uporabnikov k nakupovalnim navadam, kot so jim imeli v predkoronskem času. Obseg naročil je bil takrat v veliki meri odvisen tudi od vremenskih razmer. Drugačne izkušnje pa imajo pri Woltu – epidemija je pospešila uporabo tehnologije in navade potrošnikov se spreminjajo. Predvsem v urbanih okoljih, kjer je vedno več manjših ali enočlanskih gospodinjstev, ljudje stremijo k manjšim, večkratnim nakupom, tu pa sta hitrost in enostavnost nakupa glavni vodili, so zapisali.