AktualnoSlovenija

Lani kljub epidemiji in manj prometa več prekoračitev omejitve hitrosti

Lani se je kljub epidemiji covida-19 in zmanjšanju prometa na cestah povečalo število kršitev s področja hitrosti. Policisti so ugotovili 116.180 kršitev omejitve hitrosti, kar je skoraj 2000 primerov več kot leta 2019. Agencija za varnost prometa zato poziva k zmerni vožnji in v prihodnjem tednu s policijo pripravlja preventivno akcijo Hitrost.

Med 1. januarjem in 8. aprilom 2021 se je po trenutno dostopnih začasnih podatkih na slovenskih cestah zaradi neprilagojene hitrosti zgodilo 514 prometnih nesreč. Glede na minulo leto, ko je bilo v enakem obdobju takšnih nesreč 711, beležijo 28-odstotno zmanjšanje, so sporočili z agencije.

Vendar pa so bile posledice teh nesreč težje, saj je letos umrlo že sedem oseb, od teh so bili trije pešci, ki prometne nesreče, v kateri so umrli, niso povzročili. Lani so v primerljivem obdobju zaradi neprilagojene hitrosti umrle tri osebe. V letošnjem letu so bili povzročitelji smrtnih prometnih nesreč zaradi prehitre vožnje štirje vozniki osebnega vozila, dva voznika tovornega vozila in en kolesar. Od teh so življenje izgubili dva voznika osebnih vozil, voznik tovornega vozila in kolesar. Dva voznika osebnega vozila sta bila tudi pod vplivom alkohola.

Letos je policija od 1. januarja do 12. aprila obravnavala skupaj 37.577 kršitev s področja hitrosti, ki sicer predstavljajo približno tretjino vseh ugotovljenih kršitev.

Podatki Agencije za varnost prometa kažejo na to, da se tretjina vseh smrtnih prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti zgodi ponoči. Leta 2020 so zabeležili 892 prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti v nočnem času, kar je 32 odstotkov vseh nesreč. Leta 2019 je bil delež 34-odstoten.

Podoben delež se kaže tudi pri prometnih nesrečah zaradi neprilagojene hitrosti s smrtnim izidom v nočnem času. Letos je 33 odstotkov vseh umrlo ponoči, lani 37 odstotkov, leta 2019 pa 39 odstotkov.

Agencija za varnost prometa opozarja na tunelski vid, do česar pride z ožanjem vidnega polja ob višanju hitrosti vožnje. Ker ob hitrejši vožnji gledamo dlje pred sabo, slabše zaznavamo dogajanje ob cesti. S tem lahko spregledamo pešce in kolesarje.

S statističnimi podatki je dokazano, da je ob trku v pešca ali kolesarja tveganje za smrtni izid manjši ob manjši hitrosti. Pri hitrosti 30 kilometrov na uro je deset odstotkov smrtnih izidov, pri hitrosti 60 kilometrov na uro pa je tveganje za smrt že 90 odstotna.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button