SlovenijaKultura

Koprsko gledališče s spletno krstno uprizoritvijo komedije Birokrati

Gledališče Koper bo v četrtek na spletni platformi Tretji oder gostovalo s spletno premiero satirične komedije Jureta Karasa Birokrati v režiji Jake Ivanca. Komedija predstavlja birokratski aparat v Peklu in na ta način predstavi zabavno oz. absurdno plat birokracije, je na današnji novinarski konferenci pojasnil avtor besedila.

V tej sezoni so želeli uprizoriti pomembnejši tekst, zato so sprva razmišljali o priredbi Gogoljevega Revizorja, a so se nato tudi zaradi epidemije odločili za izvirno besedilo, je navedel režiser in scenograf Ivanc. Vzporednico med Revizorjem in Birokrati sicer vidi v tem, da gre v obeh primerih za nedelujoč sistem, ki se pretvarja, da dela. “Vsi, ki smo stali v vrstah, ali pa še stojimo, ali pa bomo spet stali, se najbrž tukaj prepoznamo,” je dodal.

Avtor teksta Karas je izpostavil, da gre za črno komedijo, kjer je bolj izražena zabavna oz. absurdna stran birokratskega aparata. Za razliko od zadnjih njegovih sodelovanj z Gledališčem Koper pa v predstavi ni songov.

Formatu predstave je botrovala tudi verjetnost potrebe po spletni uprizoritvi oz. ob odsotnosti gledalcev v živo. Kot je izpostavil Ivanc, so tako oblikovali predstavo, ki je bolj prijazna za kamero kot klasična predstava in na nek način bolj podobna “sitcomu”.

Pri predstavi sodeluje celoten ansambel koprskega gledališča z dvema gostoma. Karas je, kot je pojasnil, že vnaprej vedel, kdo bo sodeloval pri predstavi, zato je besedilo do določene mere prilagajal načinu igre in lastnostim igralcev. Ob tem je Ivanc ocenil, da je koprski ansambel kot celota ta čas “v najboljših letih”.

Direktorica koprskega gledališča Katja Pegan pa je spomnila, da je zdaj višek gledališke sezone in da so se na predstavo dolgo pripravljali, da pa je gledališki ansambel v kondiciji le, ko igra. V gledališču so po njenih besedah pripravljeni na različne opcije glede odpiranja odrov: “Naši abonenti bodo videli vseh sedem predstav iz abonmaja”.

Ivanc pa je dodal, da bo v prihodnje verjetno potreben razmislek, kako koncipirati gledališke sezone in v primeru nadaljnjega zaprta izbirati predstave, ki ne bodo osnovane na režijskih konceptih in gledališki estetiki, ampak bodo to najbrž bolj igralski teksti, kjer je temelj zgodbe besedilo. Karas pa je menil, da se gledalci ne bodo odrekli gledališču, katerega prednost je zlasti v bolj pristni izkušnji v primerjavi z drugimi mediji.

Source
sta.si

Povezani Članki

Back to top button