Koprski policisti preverjajo okoliščine obračanja vozil na primorski avtocesti

Na koprski policijski upravi natančno preverjajo, kaj se je zgodilo ob četrtkovem zastoju na primorski avtocesti in kdo je morda odredil, da so vozniki zaradi prometne nesreče med Razdrtim in Postojno obračali svoja vozila in vozili v nasprotno smer, je danes povedal vodja sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Ivan Kapun.

Kapun je v izjavi za javnost sicer poudaril, da gre pri obračanju v zastoju ujetih vozil načeloma za zelo dober ukrep, saj ljudje zaradi zapore avtoceste ne morejo po več ur stati na avtocesti, vendar pa mora biti to odrejeno v skladu s smernicami o reševanju ujetih vozil na avtocestah in hitrih cestah, ki jih je leta 2016 izdal Dars.

Upravljanje in urejanje prometa na avtocestah je v pristojnosti Darsa, ki razpolaga z vsemi podatki o stanju na avtocestah in gibanju prometa, zato lahko predlaga ukrep obračanja ujetih vozil, nato pa to delo koordinirajo policisti. “Delavci Darsa so v takem primeru podrejeni odločitvam policistov, seveda pa vse odločitve sprejemamo skupaj,” je zatrdil Kapun.

Pogoj za tovrstno preusmeritev prometa je po njegovih besedah zastoj, ki bo predvidoma daljši od dveh ur, in seveda, da je avtocesta na takšnem odseku popolnoma zaprta in varna za izvedbo takega ukrepa, je pojasnil.

V zvezi s četrtkovim dogajanjem je dejal, da bi bilo neodgovorno trditi, kdo je kaj naredil, saj o tem še ne razpolaga z natančnimi informacijami. Te bodo najprej dosledno preverili, saj se morda lahko iz tega vsi skupaj nekaj naučijo, da bi v prihodnje v primeru podobnih dogodkov ravnali še bolje in bolj učinkovito.

“Morda je bilo dogajanje medijsko zelo zanimivo, vendar kakšnih posebnih ogrožanj na tem delu ceste ni bilo, saj je bil promet dejansko zaprt. Manjša težava je bila s prihodom avto vleke, kjer pa so pomagali koprski policisti,” je dodal.

Ob tem pa je Kapun opozoril, da se vozniki v nobenem primeru ne morejo sami odločati za obračanje na avtocesti, saj so v takem primeru še vedno udeleženci v prometu. To lahko storijo samo, kadar jim to na jasen način omogočijo policisti ali nadzorniki Darsa.

Glede očitkov, da do takšnega dogajanja ne bi prišlo in da bi bil promet na avtocestah varnejši, če ne bi bila ob prihodu nove vlade in vodstva policije ukinjena avtocestna policija, je Kapun odvrnil, da je pomembno izvajanje nadzora, ne pa to, kako se imenuje policija, ki ga izvaja.

V času obstoja avtocestne policije je tako po njegovih besedah enota na koprskem območju štela osem do deset policistov in ni mogla zagotavljati 24-urne prisotnosti, medtem ko so z reorganizacijo to lahko zagotovili, prav tako so bistveno višje zagrožene kazenske sankcije.

Prvi mož prometnih policistov zavrača tudi morebitne očitke, da bi morali ob četrtkove dogajanju več obveščati voznike glede stanja ter jih pozivati k potrpežljivosti. Po njegovem mnenju je Policijska uprava Koper pravočasno posredovala informacije z vsemi navodili voznikom, naj ne zapuščajo ceste, nato pa je obveščanje v pristojnosti vzdrževalca ceste in Prometno-informacijskega centra.

Kapun je ob tem voznike pozval k strpnosti in previdnosti na avtocestah, ki bodo v poletnih mesecih še dodatno obremenjene. Zaradi običajnega leta, ki sledi obdobju epidemije, je pričakovati še več potovanj in prometa, zato se je na vožnjo treba primerno pripraviti. Predvsem je pomembno, da ljudje na pot gredo spočiti in z brezhibnim avtomobilom ter da se izogibajo prometnim špicam.

Source
STA
Back to top button