SlovenijaGospodarstvo

Gospodarstvo opozarja na breme kratkotrajnih zapiranj dejavnosti

Tudi kratkotrajno zapiranje dejavnosti prinaša številne nevšečnosti tako strankam kot podjetjem, opozarjajo v gospodarstvu, potem ko se je izteklo 12-dnevno obdobje obsežnejšega zaprtja države. Velike so administrativne obremenitve, odloki pa se spreminjajo hitreje, kot uspe gospodarstvo dobiti pojasnila o nejasnostih, so navedli.

V sekciji pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili, ki deluje pod okriljem Podjetniško trgovske zbornice GZS, so spomnili, da je bilo tudi ob zadnjem zapiranju dejavnosti popravilo vozil dovoljeno, prav tako so bile odprte trgovine z motornimi vozili. A so bile zaprte registracijske organizacije, kar pomeni, da tudi če bi vozilo prodali, ga kupec ne bi mogel registrirati in začeti uporabljati.

“Lastno osebno vozilo v času epidemije prispeva k omejevanju nepotrebnih stikov in tako prispeva tudi k preprečevanju širjenja covida-19. Brez osebnega vozila je posameznik prisiljen v skupinske prevoze, ki tveganje za prenos okužb povečujejo,” je ob tem izpostavil predsednik sekcije Zoran Sodnik.

Zapiranje dejavnosti prinaša nevšečnosti, če stranke vozil ne morejo prevzeti, čeprav so zanje že pred časom plačale kupnino. “Vozila so večja naložba posameznikov, ki ni primerljiva z nakupi vsakodnevnih dobrin,” je opozoril Sodnik.

Za trgovce in izvajalce storitev vsako zapiranje in odpiranje povzroča težave. “Poslovanje je zelo težko prilagoditi odlokom, ki so sprejeti ob petkih pozno popoldne in objavljeni v uradnem listu malo pred polnočjo, veljajo pa že čez nekaj ur ali v ponedeljek,” je spomnil Sodnik. Hkrati so v odlokih določene dejavnosti kdaj omenjene izrecno, drugič pa so vključene v katero od širših opredelitev. “Nikdar ne vemo, kaj smemo delati in česa ne. Tako po novem odloku spet ni jasno, ali avtopralnice lahko delujejo za potrošnike ali ne,” je podčrtal.

Nekajdnevna zapiranja pa povzročajo podjetjem veliko dodatnih administrativnih opravil – denimo napotitve zaposlenih na čakanje, vpoklic zaposlenih na delo, veliko dopusta, ki je zaposlenim ostal iz lanskega leta, organizacija testiranj za zaposlene in podobno. Hkrati se odloki spreminjajo, še preden uspejo pridobiti pojasnila pristojnih v zvezi z odloki. Stranke pa pogosto ne vedo, kaj smejo in česa ne, velik del dejavnosti pa se zato preusmeri v delo na črno.

Od vlade pričakujejo, da bo v dialogu med pristojnimi odločevalci in podjetji oblikovala razumen nabor ukrepov, ki bo zagotavljal varnost zaposlenih in potrošnikov ter poslovanje v predvidljivem poslovnem okolju za podjetja, ne glede na število okuženih v državi. Pričakujejo tudi, da bo dopustila delovanje vseh dejavnosti, ki so neločljivo povezani z namenom zagotavljanja varne udeležbe v prometu ves čas, ko je promet z vozili dovoljen.

Medtem kupce z veseljem pričakujejo vse trgovine v nakupovalnih središčih Citypark in Aleja, so sporočili iz omenjenih nakupovalnih središč. Odprti so tudi frizerski saloni, gostinski lokali pa ponujajo možnost osebnega prevzema ali dostave. V obeh središčih so zagotovili, da zagotavljajo visoke higienske standarde, ki omogočajo varno nakupovanje.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button