Slovenija

FF s pomočjo poezije opozarja na težek položaj študentk in študentov

Pred Filozofsko fakulteto (FF) Univerze v Ljubljani so razstavljene tri pesmi Borisa A. Novaka, s katerimi se na FF pridružujejo kritični javnosti, “ki opozarja na nedopustne kršitve človekovih pravic in nepotrebne zamejitve temeljnih svoboščin”. Študentke in študenti v epidemiološki krizi ostajajo pozabljena družbena skupina, so zapisali v izjavi.

Pesmi Koliko stane človeško življenje?, Psalm 4.098 in Svoboda je glagol so kritični in hkrati tudi pretresljivi odsev trenutnega stanja v slovenski družbi, so na fakulteti zapisali v izjavi za javnost. Avtorica fotografij na plakatih s pesmimi je Nika Ilić.

S postavitvijo pesmi v javni prostor, na ulico, se na FF pridružujejo glasovom kritične javnosti, ki opozarja “na nedopustne kršitve človekovih pravic, nepotrebne zamejitve temeljnih svoboščin, ki se izvajajo v imenu reševanja epidemiološke krize, in posledično poglabljanje neenakosti v družbi”. Posebej opozarjajo na težak položaj študentk in študentov, ki “v epidemiološki krizi ostajajo pozabljena družbena skupina”.

Kot so zapisali v izjavi, je država študentom v protikoronskih ukrepih sicer namenila dvakrat po 150 evrov, vendar pa to ne more nadomestiti neobstoječih proaktivnih strateških in strokovnih rešitev za omejevanje negativnih posledic zapiranja fakultet. Študijski proces, ki tako rekoč že celo leto poteka na daljavo, za seboj pušča študentke in študente, ki se srečujejo z vse več psihičnimi in tudi povsem eksistencialnimi težavami.

Na FF so opravili raziskavo s 1827 sodelujočimi, katere rezultati kažejo, da 56 odstotkov študentk in študentov ocenjuje, da študijski proces poteka bolje, kot je ob lanskem zaprtju fakultet; 34 odstotkov ga ocenjuje kot enakega, 10 odstotkov pa kot slabšega. To pa glede na izjavo za javnost ne pomeni, da delo na daljavo, odsotnost študentske skupnosti in dejstvo, da študenti in študentke prvih letnikov sploh nimajo izkušnje študijskega procesa na fakulteti, nima negativnih posledic.

“Večina poroča o težavah z motivacijo za študij, ki jo zagotovo zbijajo tudi povsem nerazumljivi vladni ukrepi, kot je bilo zadnje zaprtje javnega življenja, v katerem so bile šole zaprte, velike trgovske hiše pa so nas z reklamnimi oglasi na spletu vabile k obisku. Obljuba, da se bodo šole zadnje zaprle in prve odprle, je bila tako spet prelomljena,” so dodali na fakulteti. Po njihovem mnenju je bil visokošolski prostor v celotnem času trajanja epidemije skorajda povsem spregledan.

“Skrajni čas je, da šolska politika naslovi tudi položaj študentk in študentov, da začne naslavljati negativne učinke zaprtja fakultet ter v dialogu z univerzami ter strokovnjakinjami in strokovnjaki na področju izobraževanja vzpostavi strategije reševanja nastale situacije in predvsem posledic, ki so že tu in se bodo v prihodnje le poglabljale, če jih ne bomo pravočasno naslovili. Menda v tej državi zmoremo bolj strokovne in proaktivne rešitve, kot so ministričini trije Z-ji: zaprto, zaprto, zaprto,” se je zaključila izjava, ki jo je podpisal dekan FF Roman Kuhar.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button