
Pivovarna Laško Union je v letu 2020 ustvarila 145,6 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je za 6,9 odstotka manj kot leta 2019. Na padec je vplivala epidemija covida-19. Čisti dobiček se je znižal za 31,5 odstotka na 16,7 milijona evrov.
Lani se je količinska prodaja piva Pivovarne Laško Union na domačem trgu zmanjšala za 9,6 odstotka. “Na padec prodaje je imela največji vpliv epidemija, ki je med drugim prinesla večmesečno zaprtje gostinskih obratov ter visok upad turističnih dejavnosti,” so v družbi pojasnili v poročilu o lanskem poslovanju, objavljenem na spletnih straneh Ajpesa.
Kot so dodali, so spremenjene navade kupcev ob pandemiji v Sloveniji vplivale tudi na kategorijo vod in sadnih pijač, kjer se je delo ter šolanje od doma in skrbnejše načrtovanje nakupov poznalo predvsem pri zmanjšani prodaji 0,3- in 0,5-litrskih pakiranj.
V letu 2020 je tako pomembnejšo vlogo igrala spletna platforma Rundasekunda, ki je še posebej v času popolnega zaprtja nudila dostavo piva in ostalih pijač potrošnikom na dom. “To se je odražalo tudi v močno pozitivnem trendu prodanih količin preko spletne platforme,” so zapisali.
Na tujih trgih je Pivovarna Laško Union lani v primerjavi z letom 2019 dosegla 11,8-odstotno rast količinske prodaje piva. Delež čistih prihodkov od prodaje, ustvarjenih na tujih trgih v letu 2020, je znašal 32 odstotkov.
Količinska rast prodaje je v večini izhajala iz poslovanja z družbami v skupini Heineken, ki je lastnik pivovarne od leta 2016. Največ artiklov je bilo izvoženih v države zahodnega Balkana, Italijo ter Avstrijo.
Družba je lani na lokacijah Ljubljana in Laško izvedla 32 projektov. V Ljubljani je bila po njihovih navedbah najpomembnejša nadgradnja linije za pločevinke z uvedbo novega formata pločevink sleek, v Laškem pa izvedba druge faze projekta proizvodnje Heinekena.
V letošnjem letu so za najpomembnejši dogodek izpostavili ponovno postopno odpiranje lokalov, restavracij, hotelov in ostalih gostinskih lokalov, ki so bili od jeseni 2020 zaradi protikoronskih ukrepov zaprti. “Tako se od aprila naprej prodaja preko prodajnega kanala hoteli, restavracije in catering ponovno postopno oživlja,” so še zapisali.