SlovenijaGospodarstvo

Državni svet v torek o odložilnem vetu na novelo zakona o prevozih v cestnem prometu

Državni svetniki bodo v torek na predlog interesne skupine delojemalcev odločali o odložilnem vetu na novelo zakona o prevozih v cestnem prometu, ki med drugim prinaša podlago za delovanje platform za prevoze, kot je Uber. Predlagatelji veta med drugim izpostavljajo, da je v zakonu premalo dorečen delovnopravni položaj voznikov.

Kot so v obrazložitvi predloga veta zapisali delojemalci, pri noveli zakona govorimo o socialni varnosti ter zdravju in varnosti državljanov, ki opravljajo delo prevoza, kot tudi o varovanju zdravja in življenja potnikov, ki potujejo na tak način. “Kadar je cena nizka na račun podplačane delovne sile, ki ne vplačuje prispevkov za socialno varnost v blagajne države, ki ima slabo socialno in zdravstveno stanje in ki omogoča dobiček velikim multinacionalkam, je na koncu izstavljeni račun previsok,” so prepričani.

Javni prevoz je po njihovem mnenju tisti, ki ga je treba spodbujati in posodobiti tako, da bo zanimiv za potrošnike.

Cilj spremembe zakona naj bi bil, da bi se lahko potnika prepeljalo z avtom, ki ni taksi, temveč je občasni prevoz, kar delojemalcem ni razumljivo. “Ni namreč pojasnjeno, kaj je slabost tega, da se prevoz enega potnika opredeli kot taksi prevoz. Je s tem, da ima voznik avtomobila, ki nekoga prepelje od točke A do točke B, določene licence, znanja, zavarovanja in urejen socialni status, kaj narobe? Da gre za nujo po drugačni opredelitvi, se je težko strinjati,” so zapisali.

Kot so še navedli, je delovanje prek platform v Sloveniji v tem trenutku že v celoti omogočeno obstoječim izvajalcem taksi prevozov. Aplikacije omogočajo naročanje, spremljanje prihoda in plačevanje. “Poleg tega za doseganje izenačevanja obeh načinov izvajanja storitve prevoza gotovo ni potrebna še dodatna deregulacija obstoječih taksi prevozov, kar bo na trg, ki je že tako podvržen zlorabam, prineslo še večjo negotovost in nered,” opozarjajo.

V okviru opozarjanja na varnostni vidik se po mnenju delojemalcev ni možno izogniti niti opozorilu v zvezi z varstvom osebnih podatkov. Zbiranje podatkov s strani nosilca platforme lahko namreč uporabnike in izvajalce izpostavi tudi tveganju zlorabe, so zapisali in navedli, da naj bi hekerji z zahtevkom po plačilu odkupnine podjetju Uber posegli v osebne podatke 57 milijonov potrošnikov in voznikov. Prepričani so, da je vprašanju varnosti osebnih podatkov infrastrukturno ministrstvo posvetilo premalo pozornosti.

Prav tako so izpostavili sistem ocenjevanja, ki so mu podvrženi Uberjevi vozniki. “Stalno ocenjevanje (slaba ocena lahko pomeni izključitev iz sistema in izgubo edinega vira prihodkov, v katerega mora voznik vložiti nezanemarljiva finančna sredstva) izredno slabo vpliva na psihofizično zdravje voznikov,” so zapisali. Spomnili so tudi na slabe izkušnje v drugih državah. “V nekaterih državah zato pogoje zaostrujejo, kar ima ponekod že za posledico umikanje ponudnikov s trga,” so dodali.

Delojemalci so prepričani, da bi morali biti v razpravo o noveli zakona vključeni socialni partnerji, prav tako bi o predlaganih spremembah zakonodaje moral razpravljati Ekonomskosocialni svet. Zakon bi moral po njihovem mnenju poskrbeti za delovno-pravno zaščito voznikov, ki opravljajo prevoze in ne bi smel zmanjšati, temveč okrepiti regulacijo taksi prevozov, vključno z uvedbo tahografov za vsa vozila, ki opravljajo prevoz potnikov, ter uvesti ustrezni nadzor.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button