Dela Jošta Dolinška, Klemna Skubica in Nine Sotelšek v Fotogaleriji Stolp

Fotoklub Maribor danes vabi na spletno odprtje razstave fotografij Jošta Dolinška, Klemna Skubica in Nine Sotelšek v Fotogaleriji Stolp. Fotografije se med seboj prepletajo v težnji prikazovanja vzdušja, ki se preko vizualnega prevaja v občutenja tujosti.

Avtorje razstave je v skupni projekt združil podoben pristop k fotografskemu mediju. Iz svojih arhivov so prispevali fotografije, ki reflektirajo njihovo osebno izpovednost; doživljanje ožjega bivanjskega okolja, odtujenost, ki jo zaznavajo v družbi, razmerje med sublimnim in banalnim v javnem prostoru ter ponovno odkrivanje narave in njenih procesov.

“Vsebine, ki avtorje zanimajo, so se z epidemijo intenzivirale. Tako kot ostali svet so se znašli v ‘prostoru’ tranzicije, tako osebne kot kolektivne. Zato jim je blizu ideja koncepta liminalnosti, ki se v današnjem času kaže kot družbena transformacija v t.i. novo normalnost,” piše v vabilu na razstavo.

Idejo liminalega prostora je zasnoval Arnold Van Gennep (1909) in z njo skušal pojasniti trojno strukturo neke družbene skupine, ki prehaja skozi fazo ločitve na eni strani in vključitve v novo skupinsko ogrodje na drugi strani. Vmes je faza oz. območje negotovosti, prehod, brez kakršnega koli določenega okvira.

Jošt Dolinšek (1997, Ljubljana) je vizualni umetnik, osredotočen na avtorsko fotografijo. Leta 2020 je diplomiral iz psihologije na Univerzi v Ljubljani. Dela predvsem na dolgoročnih projektih, v katerih raziskuje vidno doživljanje okolice in odnos do nje. Zanimajo ga raznovrstni pristopi k fotografiji, ki jo združuje tudi z drugimi umetniškimi praksami.

Klemen Skubic (1982, Ljubljana) je fotografsko znanje pridobival na različnih delavnicah ter seminarjih klasične fotografije in fotografskih postopkov. Doslej je ustvaril več zaključenih fotografskih sklopov: Bharat, Koline, Zima, Boksar, Hunt in Nest ter jih predstavil na več skupinskih in samostojnih razstavah. V njegovih delih je čutiti prevpraševanje minljivosti, ustroja časa in kako se ta prek preteklosti odraža v sedanjih občutkih.

Nina Sotelšek (1982, Brežice) je leta 2001 zaključila šolanje na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo, smer fotografija v Ljubljani, leta 2010 pa je diplomirala na oddelku za umetnostno zgodovino na filozofski fakulteti v Ljubljani. Njeno delovanje v polju avtorske fotografije zaznamuje beleženje prostorov oziroma krajev in se navezuje na daljše bivanje ali ciklično vračanje na določene lokacije. Fotografije zbira kot fragmente in jih počasi sestavlja v zaključene celote.

Source
sta.si
Back to top button