
Dejstvo, da je pri projektu drugega tira med Divačo in Koprom v dolini Glinščince v gradnji le en viadukt, ne pa tudi drugi, če bo proga dvotirna, bo imelo številne negativne posledice, opozarja projektni svet za civilni nadzor nad izgradnjo drugega tira. Ponovno odpiranje gradbišča bo med drugim pomenilo podražitev in zamudo pri projektu, menijo.
Kot so danes prek ministrstva za infrastrukturo sporočili iz projektnega sveta, se je 22. aprila ob ogledu del na viaduktu Glinščica potrdilo tisto, kar so že večkrat opozorili – z vsake strani do doline Glinščica prihajata po dva vzporedna predora, viadukt pa se gradi samo za povezavo enega.
Do tega je prišlo, ker ministrstvo za infrastrukturo in Direkcija RS za infrastrukturo nista pravočasno zagotovila vseh ustreznih dovoljenj in popravila projektne naloge, čeprav je vlada s sklepom o dvotirnosti projekta 2TDK to zahtevala že leta 2017, pravijo v projektnem svetu. Dodajajo, da je poleg tega politika, ko sta se pripravljala referenduma o tem projektu, večkrat izrecno poudarila, da bo železniška povezava Divača-Koper grajena kot dvotirna. Ker to ni bilo storjeno, v sedanjih pogodbah o gradnji dostopnih cest in graditvi viadukta Glinščica (dejansko se gradi samo Glinščica 1) povezava drugega tira (Glinščica 2) ni zajeta, opozarjajo.
Ocenjujejo, da bo to imelo številne negativne posledice. Ponovno odpiranje gradbišča za drugi viadukt bo mnogo dražje, kot bi bilo ob sedanji gradnji, in sicer za vsaj 30 milijonov evrov, saj so na sedanjem gradbišču vsi stroji, oprema in elektrika.
Poleg tega bo občutljiv in zaščiten habitat dvakrat izpostavljen vsem negativnim posledicam gradnje. Takšen pristop vodi tudi v povečevanje že nastalih zamud, vse do leta 2033, in uporabe sedanje rizične stare železniške povezave s Koprom, pravijo v projektnem svetu.
Dodajajo, da bo treba verjetno ob gradnji drugega viadukta odstraniti tudi nekatere ojačitve terena, ki jih sedaj izvajajo pri gradnji prvega viadukta, predvsem pa da bodo dela na drugem viaduktu otežena in nevarna zaradi predvidenega tekočega železniškega prometa po prvi progi.
“V projektnem svetu ponovno poudarjamo, da je tak pristop k izvajanju projekta neracionalen, negospodaren in škodljiv, ravnanje ministrstva za infrastrukturo in Direkcije RS za infrastrukturo pa nesprejemljivo. Zato pozivamo vlado, da takoj zagotovi izvajanje celotnega projekta Glinščica (1 in 2) in s tem omogoči tekoče nadaljevanje gradnje tudi drugega viadukta, saj je sedanji načrt negospodaren, preveč obremenjujoč za okolje in vsebuje velika tveganja,” je zapisal predsednik projektnega sveta Jadran Bajec.