Bencinski servisi OMV v Sloveniji v roke madžarskega Mola

Madžarska skupina Mol je podpisala pogodbo o nakupu 92,25-odstotnega deleža v družbi OMV Slovenija, v kateri že ima 7,75-odstotni delež. Dogovorjena kupnina za celoten delež znaša 301 milijon evrov. Nakup morajo odobriti še pristojni organi za varstvo konkurence, so danes sporočili iz Mola Slovenija.

Pogodba o nakupu tudi predvideva, da Mol od OMV prevzame neporavnane najemne obveznosti, s čimer se bo kupnina povzpela na približno 346 milijonov evrov, je OMV objavil na svoji spletni strani. Transakcija bo zaključena po pridobitvi vseh dovoljenj, predvidoma v prihodnjem letu, so še navedli v OMV, kjer bodo del kupnine v višini 290 milijonov evrov (pred davki) namenili za poplačilo dolga.

Mol ima trenutno v Sloveniji 53 bencinskih servisov, od tega 48 pod blagovno znamko Mol in pet pod blagovno znamko Ina. Na slovenskem trgu je tretji največji maloprodajni ponudnik.

Po nakupu OMV Slovenija bo Mol pridobil še 120 bencinskih servisov. OMV Slovenija sicer v Sloveniji upravlja maloprodajno mrežo bencinskih servisov pod znamkami OMV, Eurotruck in Avanti/Diskont. Mol in Ina bosta postala tudi 100-odstotna lastnika veleprodajnega segmenta OMV Slovenija.

Avstrijska energetska družba OMV je v začetku februarja sporočila, da namerava v okviru programa prodaje naložb med drugim prodati tudi celoten delež v družbi OMV Slovenija. Kot so takrat pojasnili za STA, gre za korak v smeri optimizacije portfelja naložb.

Danes je prvi mož OMV Rainer Seele v sporočilu za javnost zapisal, da je prodaja OMV Slovenija nov korak k implementaciji dve milijardi evrov vrednega programa prodaje naložb. “Prodaja pomeni nadaljevanje optimizacije našega portfelja,” je poudaril.

Dogovor o prodaji OMV Slovenija Molu je v skladu s posodobljeno dolgoročno strategijo madžarske skupine z imenom Shape tomorrow 2030+, so v sporočilu med drugim navedli v Molu Slovenija. Dodali so, da je nakup skladen s strateškimi cilji za nadaljnjo širitev mreže bencinskih servisov na obstoječih in potencialnih novih trgih srednje in vzhodne Evrope.

“Skupina Mol želi do leta 2025 doseči 2200 bencinskih servisov, potencialno še več, če bi se pojavilo še več dobrih priložnosti,” je povedal predsednik in izvršni direktor skupine Mol Zsolt Hernadi. Ocenil je, da ima segment storitev za kupce velik potencial znotraj energetskega prehoda in poudaril, da Molovi bencinski servisi niso več zgolj bencinske črpalke.

Slovenija za Mol po besedah Hernadija ni nov trg, bodo pa, kot pravi, z nakupom OMV Slovenija skupaj s hrvaško družbo Ina, ki je prav tako v njihovi lasti, postali ključen igralec v Sloveniji.

Hrvaška vlada je današnji dogovor Mola pozdravila. Izrazili so zadovoljstvo, da je Ina prepoznala poslovni interes in priložnost za širitev na slovenskem trgu. Mol je lastnik nekaj več kot 49 odstotkov Ine, hrvaška vlada pa je obdržala nekaj manj kot 45-odstotni delež.

“Dogovor dveh družb je izjemno pomemben, saj bo Ina glavni dobavitelj goriva za slovenski trg, to pa predstavlja zagotovilo za dolgoročno stabilnost in uspešnost poslovanja Ine, posebej, ko gre za projekt posodobitve rafinerije na Reki”, so zapisali v današnjem sporočilu hrvaške vlade.

Mol je na slovenski trg vstopil leta 1996 z namenom, da razvije poslovanje tako na maloprodajnem kot na veleprodajnem trgu. Do leta 2011 je podjetje upravljalo 31 bencinskih servisov, vključno s prevzeto mrežo Tuševih bencinskih servisov. V letu 2016 se je mreži pridružilo še 11 bencinskih servisov Agip.

Mol Slovenija vzporedno z gradnjo novih in z integracijo petih bencinskih servisov Ina trenutno upravlja s 53 maloprodajnimi enotami. Od leta 2016 je na vseh 48 bencinskih servisih, ki delujejo pod blagovno znamko Mol, implementiran Fresh Corner koncept, ki ponuja hrano in kavo.

Skupina Mol je februarja letos posodobila svojo strategijo, prevzem OMV Slovenija pa predstavlja že tretji prevzem od takrat. Mol je nedavno sporočil, da je družba Slovnaft kupila 100-odstotni delež družbe Normbenz Slovakia, ki na Slovaškem vključuje 16 bencinskih servisov in ki delujejo pod blagovno znamko Lukoil. Prav tako je Mol z družbo Marche International sklenil pogodbo o nakupu podjetja, ki na Madžarskem upravlja devet restavracij pod blagovno znamko Marche.

Trenutno v skupini Mol v devetih državah obratuje 1941 bencinskih servisov pod različnimi blagovnimi znamkami – 466 na Madžarskem, 434 na Hrvaškem, 304 na Češkem, 254 na Slovaškem, 243 v Romuniji, 106 v Bosni in Hercegovini, 70 v Srbiji, 53 v Sloveniji in 11 v Črni gori.

Skupina Mol ima vodilni tržni položaj na Madžarskem, Hrvaškem, Slovaškem ter v Bosni in Hercegovini, je drugi največji igralec na češkem trgu ter tretji največji akter v Sloveniji, Romuniji in Črni gori, so še sporočili iz Mola Slovenija.

Skupina Mol je v letu 2020, ki ga je zaznamovala pandemija covida-19, ustvarila bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) v višini 2,05 milijarde dolarjev (1,7 milijarde evrov). Rezultat je lani presegel med letom posodobljen načrt poslovanja, kjer so že bile upoštevane koronske razmere. Za letos skupina načrtuje EBITDA v višini približno 2,3 milijarde dolarjev, izhaja iz februarske objave na spletni strani družbe.

OMV je medtem na slovenskem trgu prisoten od leta 1992, ko je skupaj z Istrabenzom in Ino ustanovil družbo OMV Istrabenz. Leta 2004 je postala avstrijska družba večinski lastnik podjetja, ki se je preimenovalo v OMV Slovenija. Mrežo bencinskih servisov imajo v Sloveniji organizirano po načelu franšiznega poslovanja.

OMV je trenutno drugi največji igralec na slovenskem trgu naftnih derivatov, na katerem ima največji delež, nekaj manj kot 60-odstotni, Petrol s 318 bencinskimi servisi. OMV dosega nekaj več kot 20-odstotni delež. Ostali ponudniki imajo manjši delež.

Source
STA
Back to top button