
MOL bo do leta 2025 v nizkoogljično gospodarstvo investiral milijardo dolarjev
Madžarska naftna in plinska družba MOL je posodobila dolgoročno strategijo skupine. Do leta 2025 namerava dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) okrepiti z 2,3 milijarde letos na vsaj 2,6 milijarde ameriških dolarjev. Načrtuje najmanj eno milijardo dolarjev novih naložb v nizkoogljično krožno gospodarstvo.
V sporočilu za javnost je MOL ta teden zapisal, da bo v skladu s posodobljeno strategijo v letih 2021-2025 ustvaril zadostne denarne tokove iz poslovanja za kritje trajnostnih naložb (capex). Strateških naložb bo vsaj za 3,5 milijarde dolarjev, vključno z milijardo naložb v nizkoogljično krožno gospodarstvo, so navedli.
“Dolgoročna strategija MOL 2030 se je doslej izkazala za napredno, verodostojno in pravilno usmerjeno. V skladu s tem je MOL v zadnjih petih letih sprejel pomembne strateške korake v pravo smer,” je zapisal predsednik in izvršni direktor Zsolt Hernadi. “Vendar smo v zadnjem času opazili neverjetno hitre spremembe, vključno s hitrim napredkom pri prehodu na zeleno energijo,” je dodal.
Posodobljena strategija poskuša tako pospešiti prehodni proces, da bi okrepila odpornost MOL in njegovo sposobnost oblikovanja trajnostne prihodnosti. “Ostrili bomo svoj fokus, še naprej krepili svojo učinkovitost, hkrati pa z novo odločnostjo iskali nove priložnosti. Ena stvar, ki se od leta 2016 ni spremenila, je, da smo še vedno globoko zavezani preoblikovanju naših tradicionalnih dejavnosti na osnovi fosilnih goriv v nizkoogljični, trajnostni poslovni model,” je še navedel Hernadi.
Z nespremenjeno vizijo strukturnega, dolgoročnega upada povpraševanja po fosilnih motornih gorivih v srednji ter vzhodni Evropi bo MOL nadaljeval in pospešil preobrazbo goriv v kemikalije in skušal postati vodilno podjetje za trajnostne kemikalije v teh regijah. Na področju segmenta storitev za kupce ima MOL še naprej ambicijo postati vodilni digitalno usmerjen prodajalec potrošniškega blaga in celovit ponudnik mobilnih storitev v regiji. MOL je z nekaj več kot 50 bencinskimi servisi prisoten tudi v Sloveniji.
Segment storitve za kupce naj bi bistveno povečal svoj prispevek k skupini in do leta 2025 dosegel več kot 700 milijonov dolarjev EBITDA letno. Segment bo vlagal v nadaljnji razvoj ponudbe hrane ter nadaljeval postopke standardizacije in digitalizacije znotraj mreže. Poudarek se bo nato vse bolj usmerjal k diverzifikaciji prodajnih kanalov, razširitvi portfelja alternativnih goriv ter celovitih platform in storitev za mobilnost, so med drugim izpostavili v sporočilu za javnost.
Sicer želi MOL bistveno povečati podnebju prijazne naložbe, da bi do leta 2030 presegle 50 odstotkov celotnih naložb in se do leta 2050 ali prej približale 100 odstotkom. Igrati želi tudi ključno vlogo pri oblikovanju nizkoogljičnega krožnega gospodarstva z naložbami v nova poslovanja, kot so integracija in uporaba odpadkov, recikliranje, zajemanje, uporaba in skladiščenje ogljika, napredna biogoriva in potencialne priložnosti, povezane z vodikom.
Do leta 2030 bo skupina zmanjšala emisije toplogrednih plinov za 30 odstotkov, do leta 2050 želi biti podnebno nevtralna. Povečati želi tudi udeležbo žensk na vodstvenih položajih na 30 odstotkov.