Alibaba in JD.com na dan samskih zabeležila rekordno prodajo

Kitajska spletna trgovca Alibaba in JD.com sta v četrtek, na t.i. dan samskih, zabeležila rekordno prodajo. Skupna prodaja je znašala 889 milijard juanov oz. 121,7 milijard evrov, kar je za približno petino več kot lani, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

 

 

 

Dan samskih se že več kot desetletje obeležuje 11. novembra. Na začetku je šlo za enodnevni dogodek, a so v zadnjih časih trgovci začeli popuste in promocijske kampanje izvajati s 1. novembrom.

V teh 11. dneh je Alibaba ustvarila 540 milijard juanov oz. 73,96 milijarde evrov prihodkov iz prodaje, kar je 8,4 odstotka več kot v enakem obdobju lani. JD.com je na račun prodaje v tem času vknjižil 349 milijard juanov oz. 47,78 milijarde evrov prihodkov, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Pri obeh trgovcih so potrošniki kupovali predvsem elektroniko, potrebščine za domače živali ter kozmetiko in ostale izdelke za osebno nego.

Kot navaja AFP, je dan samskih tako presegel ameriški “črni petek” in je postal barometer razpoloženja potrošnikov v drugem največjem gospodarstvu sveta.

Kitajska vlada je letos močno poostrila predpise, saj jo skrbi, da so velike tehnološke družbe postale premočne in da zlorabljajo prevladujoč položaj na trgu. Poteze kitajske politike so tako precej vznemirile vlagatelje in za več milijard dolarjev zmanjšale tržno kapitalizacijo družb, kot so Alibaba, katere cena delnic je letos padla za približno 30 odstotkov, JD in Tencent.

Kljub temu na AFP ocenjujejo, da bo naraščajočo potrošniško prodajo verjetno tiho pozdravila tudi kitajska vlada, ki si prizadeva za oblikovanje sodobnejšega gospodarstva, ki temelji na potrošništvu, in zmanjšuje tradicionalno odvisnost od proizvodnje, izvoza in državnih naložb.

Source
STA
Back to top button