
Nemški avtomobilski velikan Volkswagen (VW) je na ravni skupine lani prodal 8,88 milijona vozil, kar je 4,5 odstotka manj kot v 2020 in najmanj v 10 letih, je največje evropsko avtomobilsko podjetje danes objavilo na svojih spletnih straneh. Samo prodaja osebnih avtomobilov znamke VW je lani nazadovala za 8,1 odstotka na nekaj pod 4,9 milijona.
Lanski padec je sicer manjši kot v 2020, ko je ob izbruhu pandemije po svetu večkrat prišlo do zaustavitve javnega življenja, kar je močno vplivalo tudi na prodajo avtomobilov. Predlani je tako na ravni skupine prodaja vozil nazadovala za 15,2 odstotka na 9,30 milijona.
Lani so ob okrevanju gospodarstev v ospredje stopile težave v dobavnih verigah, predvsem pri spominskih čipih, a tudi pri nekaterih drugih sestavnih delih. Prav te težave skupaj z dragimi surovinami in prevozi v zadnjih mesecih predstavljajo največje breme za avtomobilsko industrijo in tudi druge panoge.
Kot je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa poudaril član upravnega odbora Volkswagna Klaus Zellmer, v družbi preprosto niso mogli ustrezno kompenzirati učinkov teh težav na proizvodnjo. Glede na izredno zahtevno okolje so rezultati še dobri, je dodal. Nadaljevanje negotovosti, povezanih z dobavami, Volkswagen pričakuje tudi letos.
Precej bolje je šlo članu elitne trojice največjih svetovnih izdelovalcev avtomobilov (ob japonski Toyoti in ameriškem GM) pri elektrificiranih vozilih, torej električnih in različnih tipih hibridov. Skupaj so na ravni skupine prodali 452.900 tovrstnih vozil, kar je skoraj dvakrat toliko kot v 2020. Samo prodaja električnih vozil se je prav tako skoraj podvojila na 263.000.
Med znamkami sta poleg osnovne, ki je zabeležila 8,1-odstoten padec prodaje, nazadovanje zabeležila še Škoda in Audi. Prodanih je bilo 1,68 milijona audijev ali 0,7 odstotka manj kot v 2020, ter 878.200 škod ali 12,6 odstotka manj kot predlani. Tudi prodaja Volkswagnovih lahkih tovornih vozil in kombijev je bila s 359.500 manjša, za 3,2 odstotka.
Po drugi strani se je za okoli desetino povečala prodaja Seata in Porscheja, na 470.500 oziroma 301.900. Za 23,6 odstotka na 23.100 je medtem napredovala prodaja enote luksuznih znamk, ki jo sestavljajo Bentley, Bugatti in Lamborghini.
Po glavnih trgih se je Volkswagen dobro odrezal v Severni Ameriki, saj je tam prodaja narasla za 15,6 odstotka na 908.400. V Zahodni Evropi je prodaja upadla za 2,7 odstotka na 2,86 milijona, na Kitajskem pa za 14,1 odstotka na 3,30 milijona. Na Kitajskem kot največjem avtomobilskem trgu se je zmanjšal tudi Volkswagnov tržni delež, z okoli 15 odstotkov na 11 odstotkov.
Bolje kot Volkswagen se je medtem odrezal njegov manjši bavarski tekmec BMW. Ta je na ravni skupine (poleg osnovne znamke še Mini in Rolls-Royce osebna vozila) lani prodal 2,52 milijona vozil, kar je 8,4 odstotka več kot predlani. Že pred dnevi je sicer postalo jasno, da je BMW lani na premijskem segmentu trga prehitel konkurenta iz sosednje zvezne dežele Baden-Württemberg, koncern Daimler.