
Sojenje Winterkornu v primeru dieselgate se je vendarle začelo (dopolnjeno)
Na sodišču v nemškem Braunschweigu se je danes začelo sojenje nekdanjemu prvemu možu Volkswagna Martinu Winterkornu zaradi njegove vpletenosti v t. i. aferi dieselgate. Sojenje bi se moralo začeti že leta 2021, a je bilo zaradi zdravstvenih razlogov prestavljeno. Kot je danes povedal njegov odvetnik, je Winterkorn obtožbe zanikal.
Volkswagen je leta 2015 priznal, da je v milijone avtomobilov namestil programsko opremo, ki je pomagala pri prirejanju rezultatov testov izpustov njihovih vozil. To je povzročilo enega največjih nemških povojnih industrijskih škandalov.
Winterkorn je obtožen goljufije zaradi prirejanja testov izpustov, zaradi česar bi bil lahko v primeru, da bi bil spoznan za krivega, obtožen na deset let zapora, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.
Winterkorn je kmalu po izbruhu afere odstopil s položaja prvega moža skupine Volkswagen, poskusi, da bi sedel na zatožno klop, pa so bili zaenkrat neuspešni.
Leta 2021 bi se moral pred sodiščem zagovarjati skupaj s še štirimi nekdanjimi direktorji Volkswagna, a se je sodnik odločil postopek proti danes 77-letniku ločiti. Winterkorn naj namreč zaradi slabega zdravstvenega stanja po operaciji sojenja tedaj ne bi bil sposoben prenesti.
Sodišče v Braunschweigu, kraju blizu Volkswagnovega zgodovinskega sedeža v Wolfsburgu, je v začetku leta objavilo, da se bo postopek proti Winterkornu končno začel ta mesec.
Kot je navedla AFP, so se vse od takrat pojavljale skrbi glede njegovega zdravja, nekateri mediji so poročali, da je sredi junija znova prestal operacijo, zdaj pa so se pojavljala vprašanja o tem, ali bo zdržal dolgotrajno sojenje.
To naj bi trajalo do septembra prihodnje leto, v tem času pa je predvidenih okoli 90 zaslišanj.
Obramba je prepričana, da bo Winterkorn kos sojenju. Ob tem je njegov odvetnik dodal, da pričakujejo, da se bo sojenje zaključilo prej kot v enem letu.
Goljufija je skupino zaradi kazni, pravnih stroškov in odškodnin lastnikom avtomobilov, predvsem v ZDA, sicer stala že okoli 30 milijard evrov.