V ospredju svetovnega dneva prepoznavanje talenta pri otroku
Ob letošnjem svetovnem dnevu otroka Unicef Slovenija s sloganom Vsak otrok ima dar. Radovednost ga odkrije v ospredje postavlja pomembnost odkrivanja, prepoznavanja in krepitve talentov pri vseh otrocih, saj to neposredno vpliva na občutek sreče in zadovoljstva. V 85 šolah po Sloveniji bodo danes na to temo potekale tudi delavnice za otroke.
Ob svetovnem dnevu v Unicefu Slovenija opominjajo, da se talenti ne razvijajo sami, ampak potrebujejo podporo in negovanje, pri čemer je vloga odraslih ključna, so zapisali v sporočilu.
Letos so ob dnevu pripravili spletno predavanje s praktičnimi nasveti za prepoznavanje in spodbujanje talentov, na katerega se je prijavilo več kot 450 staršev in učiteljev. Med drugim so poudarili pomen zagotavljanja varnega in spodbudnega okolja za otroke, preživljanja kakovostnega časa skupaj, spodbujanja talentov, ki niso vedno vidni, in pozitivne motivacije ter praznovanje truda, ne le rezultatov. Opozarjajo na ohranitev ravnovesja med šolskimi aktivnostmi in prostim časom ter na pomembnost iskrene pohvale. Prisila nikoli ni način, so še dodali.
Poleg tega pa danes v 85 šolah po vsej Sloveniji potekajo tudi delavnice, kjer se spodbuja radovednost, in otrokom omogoča, da brez strahu raziskujejo, kdo so, kaj znajo in kaj jih navdušuje, so pojasnili.
Ob tem so poudarili še vlogo lokalne skupnosti, ki ima po njihovem mnenju tudi možnost za graditev spodbudnega okolja za otroke tako, da podpira in krepi ponudbo programov.
Otroci in mladi so sicer svoje mnenje o talentih podali preko najnovejše ankete Unicefove platforme U-Report s sofinanciranjem ministrstva za digitalno preobrazbo. Rezultati ankete so pokazali, da so radovednost, notranja motivacija in občutek podpore ključni dejavniki pri razvoju talenta.
Največ mladih, torej 37 odstotkov, svoje talente odkriva tako, da počne nekaj, kar jih res veseli. Podatki ankete tudi kažejo, da 31 odstotkov mladih najbolj motivira to, da nekdo verjame vanje.
V anketi so mladi opozorili tudi na vlogo šole pri razvijanju talentov, saj le deset odstotkov vprašanih meni, da imajo v šoli pogosto priložnost raziskovati, kaj jih zanima. Mladi menijo, da bi lahko šola bolj spodbujala talente tako, da bi namenila več ur za stvari, ki jih res zanimajo, omogočila možnost izbire projektov in načinov učenja ter poskrbela za več ustvarjalnih in praktičnih dejavnosti. Od odraslih pa si 40 odstotkov mladih najbolj želi, da ti poudarijo, da so napake del učenja.
Mladi sicer po podatkih ankete izstopajo po skrbi za druge. To po mnenju Unicefa razkriva, da mladi svoje talente najpogosteje prepoznavajo v socialnih, čustvenih in medosebnih veščinah.
U-Report je globalna Unicefova platforma, ki v Sloveniji deluje pod okriljem Unicefa Slovenija, otrokom in mladim pa omogoča, da brezplačno in anonimno podajajo svoja mnenja, so pojasnili v Unicefu Slovenija. Ob tem pa so opozorili, da rezultati ankete niso reprezentativni za otroke in mlade po vsem svetu ali za posamezno državo oziroma regijo.
Svetovni dan otroka, 20. november, obeležuje dan, na katerega je Generalna skupščina Združenih narodov leta 1989 sprejela konvencijo o otrokovih pravicah. Ta je opredelila številne otrokove pravice, med njimi pravice do življenja, zdravja, šolanja in pravico biti slišan.





