
Svet Zpiza v začetek postopkov za imenovanje in volitve članov sveta za nov mandat (dopolnjeno)
Svet Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (Zpiz), ki se mu bo mandat iztekel 23. februarja prihodnje leto, je danes sprejel sklep o razpisu za imenovanje in volitve nove sestave sveta. Sklep bo v uradnem listu objavljen prihodnji petek, 20. junija, skrajni rok za izvedbo vseh postopkov pa je 23. januar prihodnje leto.
V 27-članski svet po sedem članov imenujejo sindikalne zveze oz. konfederacije, reprezentativne za območje države, delodajalska združenja na ravni države in vlada. Tri člane imenuje zveze oz. organizacije upokojencev na ravni države, po enega pa reprezentativna invalidska organizacija za delovne invalide, Študentska organizacija Slovenije in delavci zavoda.
Sindikalne zveze oz. konfederacije, delodajalska združenja in organizacije upokojencev na ravni države bodo morale prijavo, da želijo sodelovati pri imenovanju ali volitvah članov, poslati do 7. julija. Organizacije, ki se bodo prijavile, pa bodo nato pozvali, da do 15. oktobra sklenejo pisni sporazum o imenovanju članov sveta zavoda. Vlado, Zvezo delovnih invalidov Slovenije in Študentsko organizacijo Slovenije bo svet pozval, da svoje člane imenujejo najpozneje do 15. januarja prihodnje leto.
Svet Zpiza je na današnji seji verificiral mandat novi članici. Namesto Vere Aljančič Falež, ki je odstopila, bo ena od predstavnic delodajalcev do konca mandata Mija Lapornik.
Svet je sprejel tudi spremembe in dopolnitve statuta zavoda, h katerim pa mora dati soglasje še vlada. Deloma gre za usklajevanje določb statuta z že sprejeto zakonodajo, z nekaterimi spremembami pa želijo, kot izhaja iz obrazložitve, doseči učinkovitejše upravljanje, vodenje in izvajanje nalog zavoda.
Med drugim se s spremembami in dopolnitvami statuta upošteva novo poimenovanje vodstvenih delovnih mest v sektorjih in območnih enotah – gre za vodje in ne več direktorje. Generalni direktor pa za njihovo imenovanje ne bo več potreboval soglasja sveta zavoda. Med predvidenimi novostmi je tudi, da bo lahko generalni direktor v soglasju s svetom zavoda imenoval največ tri namestnike. Sedaj sta namestnika dva, za področje IT in financ.
Prav tako so člani sveta sprejeli sklep, da se na podlagi razpisa sredstva za rekreativno, športno in kulturno dejavnost uživalcev pokojnin in nadomestil iz invalidskega zavarovanja v letošnjem letu razdelijo štirim organizacijam upokojencev v višini 46.500 evrov in dvema invalidskima organizacijama v višini 45.000 evrov.
Ker je od skupno 300.000 evrov ostali nerazdeljenih še 208.500 evrov, bo objavljen nov javni razpis za preostanek sredstev. Prijavitelji pa na tem razpisu sredstev ne bodo mogli prejeti za programe, za katere so jim bila sredstva že dodeljena. Organizacijam upokojencev je namenjenih 177.225 evrov, invalidskim organizacijam pa 31.275 evrov.
Svet je sicer danes podal še soglasje k pravilniku o notranji reviziji in kontrolah ter k imenovanju Anamarije Tivold Plevel za vodjo sektorja za izvedenstvo in imenoval nove izvedence medicinske stroke. Seznanili so se s poročilom Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada za lani in analizo o možnosti, da bi zavod storitve čiščenja in varovanja izvajal z zaposlitvijo lastnega kadra.
Po opravljeni analizi zaposlitev lastnega kadra za izvedbo čiščenja in varovanja z ekonomskega, organizacijskega in kadrovskega vidika ni smotrna. Stroški bi bili višji, kot so pri oddaji storitev zunanjim izvajalcem. Kot je izpostavil vodja sektorja za splošne zadeve Dario Butina, bi na zavodu lahko imeli tudi težave z nadomeščanjem odsotnih zaradi dopustov in bolniških.
Aljoša Čeč, ki je v svetu eden predstavnikov sindikatov, je ugotavljal, da je glede na analizo razlika 180.000 evrov, a je to le štiri promile siceršnjih skupnih stroškov dela, ki so z zavarovanji vred v finančnem načrtu zavoda 38 milijonov evrov. Zato ne vidi razloga, da ne bi šli v te postopke.
Na njegov predlog je svet nato sprejel sklep, s katerim vodstvo zavoda poziva, da analizo dopolni s postopkovnimi vidiki možnosti zaposlitve lastnega kadra za izvajanje teh storitev, kot so denimo zaveze do pogodbenih izvajalcev, možnosti predčasne prekinitve pogodb, pa tudi kaj vse bi predhodno morali storiti, da bi delo zavoda potekalo nemoteno.
Generalni direktor Zpiza Marijan Papež spremembi, da bi za čiščenje in varovanje zaposlili lasten kader, ni naklonjen. “Ne bom rekel, da tega čez dve leti ne bomo imeli, ampak treba je dobro razmisliti,” je dejal. Ob tem pa je opozoril, da imajo v zadnjih letih na zavodu kadrovske težave zaradi preobilice dela, preobremenjenosti, tudi nadurnega dela, a jim vlada ni odobrila dodatnih 15 zaposlitev.
Natalija Pogorevc z ministrstva za delo je poudarila, da je vlada Zpizu v tem mandatu, od junija leta 2022 odobrila dodatnih 25 zaposlitev, tudi lani, ko je bil podan predlog za 30 zaposlitev, so jih zagotovili 15. Si bodo pa še naprej prizadevali, da se z ministrstvom za javno upravo in vlado o tem dogovorijo, je zagotovila.