Na konferenci za pospešitev digitalizacije v izobraževanju

Na Brdu pri Kranju je danes v okviru predsedovanja Slovenije Svetu EU potekala ministrska konferenca o vlogi izobraževanja v digitalni dobi. Združila je ključne deležnike, predstavnike stroke, učitelje in mlade, ki so se strinjali, da se digitalni prehod že dogaja, a bi ga morali pospešiti.

 

 

Na konferenci so udeleženci v ospredje postavili priložnosti in izzive digitalnega poučevanja ter vlogo umetne inteligence v izobraževanju, so sporočili z ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.

“Digitalni prehod je ob zelenem prehodu eden izmed največjih izzivov, ki so pred nami. Zavedati pa se moramo, da je digitalni prehod v izobraževanju še toliko bolj zahteven proces, ki bo uspešen samo, če bomo združili moči in delali skupaj,” je povedala ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec.

Ob tem je na prvo mesto postavila učitelje in njihovo vlogo. Za vzpostavitev nove evropske vizije izobraževanja, naše skupne evropske prioritete, potrebujemo njihov glas, je dodala.

S tem sta se strinjala tudi podpredsednika Evropske komisije Margaritis Schinas in Margrethe Vestager, ki sta poudarila, da je treba digitalni prehod spodbuditi na vseh ravneh.

Številni učitelji in ravnatelji so na konferenci opozorili, da je za šolo prihodnosti nujno spodbuditi digitalni prehod, a s celostnim pristopom. Po mnenju učiteljev in strokovnjakov naj šola prihodnosti razvija razmišljajoče, empatične, odprte in odgovorne ljudi. Poudarili so še, da sta izjemno pomembna pravo usposabljanje za digitalne kompetence in zagotovitev sodobne tehnologije.

Mladi pa so na konferenci poudarili, da digitalizacija in umetna inteligenca omogočata nadgradnjo tradicionalnega izobraževanja. Po njihovem mnenju naj šola prihodnosti vključuje sodobne načine poučevanja, ki so interaktivni, s sodobno tehnologijo, ki omogoča več kot samo zbirko podatkov. Želijo se učiti s prednostjo boljše simulacije tistega, s čimer ne moremo priti v fizični stik, in odkriti nove možnosti sodelovanja z okoljem, kar digitalizacija omogoča hitreje in učinkoviteje.

Hkrati s konferenco je potekal tudi tretji evropski digitalni hekaton, ki se ga udeležuje več kot 3000 mladih, učiteljev in raziskovalcev iz 33 držav v okviru 62 nacionalnih hekatonov. Organizira ga ministrstvo za izobraževanje skupaj s središčem za umetno inteligenco pod okriljem Unesca. Mladi na hekatonu iščejo inovativne rešitve na temo digitalnega izobraževanja.

Source
STA
Back to top button