
GKN lani z visoko rastjo prodaje, a nižjim dobičkom
Zreško podjetje GKN Driveline, ki je del istoimenske britanske skupine, je lani končalo s skoraj 113 milijoni evrov prihodkov od prodaje, s čimer so dosežek iz leta prej povečali za 28 milijonov evrov oziroma tretjino. Kljub temu so v podjetju s 360 zaposlenimi z nekaj več kot 600.000 evri ustvarili le tretjino predlanskega dobička.
Kot je razvidno iz letnega poročila podjetja, so prodajo povečali predvsem na področju poslovanja s podjetji zunaj skupine, saj je ta prodaja narasla za 86 odstotkov. Povečali so prodajo podjetjem Stellantis, Jaguar, Renault in Ford, medtem ko je prodaja skupinama Magna Steyr in Suzuki nekoliko padla. Čisti prihodki od prodaje podjetjem v skupini so po drugi strani nazadovali za 14 odstotkov.
V podjetju, ki ga vodi Andrej Poklič, tudi letos načrtujejo rast prodaje, in sicer na okoli 120 milijonov evrov, saj je bila lani ta zaradi pandemije in pomanjkanja polprevodnikov še vedno nižja od želene. Ob aktualnih težavah s polprevodniki dodatno težavo predstavlja kriza v Ukrajini.
“Na nas sicer vpliva posredno, saj imajo končni proizvajalci avtomobilov precej dobaviteljev iz Ukrajine ali Rusije. Lani je vrata zaprlo povezano podjetje v Italiji, kar nam je omogočilo več prodaje Stellantisu in ostalim povezanim podjetjem, kot je Vigo, povečuje pa se tudi prodaja skupini Tata,” je pojasnil Poklič.
V prvem četrtletju tega leta so v zreškem podjetju ustvarili nekaj manj prihodkov od načrtovanih, temu primeren pa je tudi dobiček v tem obdobju. Kot predvidevajo v družbi, bodo zaradi spremenjenih razmer v svetu zaradi pandemije, pomanjkanja polprevodnikov v avtomobilski industriji in krize v Ukrajini tudi naslednji meseci zahtevni ter nepredvidljivi in se lahko trendi hitro spremenijo.
Kljub temu letos načrtujejo za okoli tri milijone evrov investicij, predvsem v stroje, avtomatizacijo proizvodnje in izboljšanje kakovosti.