HeadlineAktualnoKulturaPišemo

Povezovanje kulture in gospodarstva

Projekt Certifikat Kulturno podjetje predstavlja povezovanje gospodarstva in kulture, predvsem pa osvešča o pomenu slednje. Pred dvema letoma je nastal na pobudo treh kulturnih društev, ki so na podlagi sodelovanja z več podjetji projekt že uspešno zagnala. Danes so na tiskovni konferenci predstavili podrobnosti in pozitivne učinke povezovanja obeh področij.

 

 

Certifikat je projekt društva Asociacija, ki ga izvaja v partnerstvu z Društvom za promocijo žensk v kulturi Mesto žensk, Društvom humanistov Goriške in sofinanciranjem Ministrstva za javno upravo. Podeljujejo ga podjetjem, v katerih so izvedli delavnice ali uvedli trajnejše prilagoditve, ki podjetja povezujejo s kulturno-umetniškimi vsebinami. Zanj so se odločili, ker naj bi imela kultura tudi uporabne učinke na delo zaposlenih v podjetju, vpeljevanje kulturnih vsebin naj bi izboljšalo profit podjetja, pa tudi ambienta v delovnem okolju. Poleg boljših poslovnih rezultatov so s kulturo spodbudili še vseživljenjsko učenje in odkrili pozitiven vpliv na področju zdravja zaposlenih.

Dobrohotne učinke prisotnosti kulture je na podlagi tristotih raziskav že pred časom objavila Svetovna zdravstvena organizacija. Med naštetimi naj bi prisotnost kulturnih vsebin v delovnem okolju vplivala na zmanjšanje stresa in psihičnih obolenj, na izboljšanje imunskega sistema ali celo na zniževanje visokega krvnega pritiska. Gospodarstvu verjetno najpomembnejši dejavnik pa je ta, da so zaposleni, ki so podvrženi kulturnim vsebinam ponavadni manj dni bolniško odsotni. Zato so pri Asociaciji pod okriljem podeljevanja certifikata podjetjem kulturne vsebine ponudili tudi kot alternativo športnim vsebinam, ki jih podjetja izvajajo v večji meri. Zaposleni so se tako lahko sami odločili ali se bodo v sklopu prostočasne ponudbe podjetja udeležili vadbe na fitnesu ali plesne oziroma gledališke delavnice. Učinki na gospodarstvo pa niso le zdravstveni, ampak tudi ekonomski. Po besedah Urške Jež iz Mesta žensk naj bi potrošniki raje kupovali produkte podjetij, ki sponzorirajo kulturo. Prav tako naj bi bili kupci takšnim podjetjem zvestejši.

V sklopu podeljevanja certifikata so tako društva podjetjem predlagala kulturne aktivnosti v dveh paketih. Generalni pristop oziroma »kulturniški wellness« se je osredotočil na pozitivne učinke za zdravje in na motivacijo zaposlenih na podlagi ugotovitev Svetovne zdravstvene organizacije. Drugi paket se je osredotočil na krepitev kompetenc zaposlenih, pri čemer je podjetje želelo nasloviti konkretno problematiko kot je na primer spodbujanje branja z usmerjenim bralnim kotičkom in bralnim krožkom, ki bi omogočil krepitev komunikacijskih veščin. V paketu ponudbe so bili tudi obiski kulturnih prireditev Mesta žensk, performativne delavnice in podobno.

Podjetja, ki jih je društvo kontaktiralo so se večinoma z veseljem odzvala na sodelovanje z društvi, nekaj pa jih je sodelovanje odreklo zaradi nepredvidljivih situacij, s katerimi so se srečevala med epidemijo. Med delom na daljavo na primer niso izvajali tudi delavnic na daljavo, nekatera podjetja pa so se sodelovanju odrekla, ker niso bila prepričana ali bodo epidemijo sploh lahko preživela.

Čeprav se projekt počasi približuje svojemu koncu je njegov namen ta, da bi postal »nekakšna stalnica, ki bi pomagala izboljšati splošno življenje prebivalstva,« razlaga Inga Remeta iz Asociacije. V prihodnjih mesecih bodo projekt razvili še na ostale aktivnosti, pri čemer se bodo še povečale možnosti izbora vsebin. Poudarek pa bo ostal na profesionalni in kakovostni kulturni ponudbi.

Source
Pia Nikolič

Povezani Članki

Back to top button