Znamenitega bohinjskega mosta ob cerkvi sv. Janeza ne bodo širili

Ob načrtovani prenovi znamenitega kamnitega mosta pri cerkvi sv. Janeza Krstnika v Ribčevem Lazu si Bohinjci želijo, da bi ga tudi razširili. Vendar po pojasnilih zavoda za varstvo kulturne dediščine na četrtkovi seji bohinjskega občinskega sveta to ni mogoče. Zato bodo iskali druge rešitve za izboljšanje pretočnosti prometa v poletnem času.

 

 

Prenova skoraj sto let starega mosta, ki so ga leta 2019 z jeklenimi vezmi intervencijsko začasno statično sanirali, je nujno potrebna, saj njegova konstrukcija vidno propada. Ob projektiranju prenove so Bohinjci izrazili željo, da bi se preverila tudi možnost širitve za en meter, s čimer bi rešili prometne zamaške, ki nastajajo, ker se vozila na mostu, na katerem je tudi veliko pešcev, ne morejo srečevati.

Zato je Občina Bohinj na četrtkovo sejo občinskega sveta povabila predstavnike projektantov, Direkcije RS za infrastrukturo in kranjske enote Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije. Slednji so pojasnili, da širitev mosta z namenom povečanja prometnih površin ni dopustna, saj je objekt registriran kot kulturna dediščina.

Širitev bi pomenila njegovo porušitev in novogradnjo. S spremembo širine bi posegli v njegove tlorisne gabarite in spremenili izgled. Zmanjšal bi se pripadajoči prostor pred cerkvijo, kjer je tudi registrirano arheološko najdišče z bogatimi najdbami antične naselbinske kulture.

Poleg tega širitev mosta ne bi rešila prometne problematike tega območja, so prepričani na zavodu. Kot so pojasnili, bi širitev rešila prometno pretočnost zgolj na tej točki, medtem ko promet ovirajo tudi ostale ožine proti Stari Fužini. “Cerkev z mostom čez Jezernico je simbol Bohinja in hkrati ena ključnih ikonskih podob Slovenije. Prav je, da ostane neokrnjena in jo varujemo ter kot tako predamo našim naslednikom,” so poudarili na zavodu.

Kot je pojasnila predstavnica zavoda Nataša Ülen, mosta ne bodo rušili, temveč sanirali. Predvideva se rekonstrukcijo mostne nosilne konstrukcije, restavriranje in ojačitev kamnitih, obrežnih ter krilnih zidov. Obstoječa primarna armiranobetonska nosilna konstrukcija se bo obnovila in rekonstruirala.

Za čas izvajanja obnovitvenih del je predvidena preusmeritev prometa na začasni most, ki bi ga postavili šest metrov dolvodno. Bohinjci bodo pri tem vztrajali, na zavodu pa to možnost še preučujejo, saj bi začasni most postavili na območju arheološkega najdišča.

Za zaščito najdišča naj bi promet na začasnem mostu dovolili le za vozila s težo do 3,5 tone, kar pa bo težava za tovornjake z lesom, saj so tudi na alternativni poti skozi zgornjo dolino omejitve, je opozoril predsednik Krajevne skupnosti Stara Fužina – Studor Bojan Traven.

Kot je glede sanacije mosta izpostavil bohinjski župan Jože Sodja, je most na tem delu strateškega pomena za celoten Bohinj, njegova ureditev pa ne sme poslabšati življenja tamkajšnjih prebivalcev.

Za krajane je sicer ključno, da se s prenovo zagotovi tudi boljša prometna pretočnost. Zato so občinski svetniki sprejeli Travnov predlog, da občina in projektanti poiščejo možne rešitve, da kljub ohranitvi enake širine mosta z nekimi mehkimi ukrepi ali izboljšavami prometnega režima povečajo pretočnost prometa v poletnih mesecih.

Rešitve bodo skušali poiskati v nekaj mesecih, saj se izdelava projektne dokumentacije zaključuje, nato bo šla v postopek revizije. Sledila bo ureditev zemljiških zadev in če ne bo zapletov, bi bil razpis za gradbena dela lahko pripravljen v enem letu.

Source
STA
Back to top button