
Župan v Mandraču trdi, da je spoštoval vse roke za razpis referenduma in je po prejemu pobude za razpis referenduma, ravnal skladno z Zakonom o lokalni samoupravi in ljudski iniciativi. Civilna iniciativa – Gibanje za Izolo (CI-GZI) županu in javnosti odgovarja, da ni tako kot župan navaja. Županovo spoštovanje zakona se je zgodilo šele, ko je prejel ultimat, da v roku 48 ur, izda obrazec izjave za zbiranje podpisov, v nasprotnem primeru pa naj bi bila podana najava o kazenski ovadbi, zaradi zlorabe položaja oz. opustitve svoje dolžnosti.
Ja, tedaj so bile dovolj tri ure, da se je zgodila sprememba in se je končalo tudi vse zavlačevanje oz. brezplodna pogajanja, ki niso prinesla praktično nobene pomembne spremembe.
V kolikor bi župan zaupal svojim občanom, bi posnemal sosednjega župana v Kopru g. Bržana, ki se je brez okrevanja in brez zbiranja overjenih podpisov, odločil razpisati referendum in ga je tudi dobil. Žal je v tej naši Izoli že celo večnost vse preveč špekulativnih interesov, da bi bilo to mogoče.
Vaše zadnje upanje cenjeni občinski načrtovalci so obljube, obljube in obljube, ki jih sedaj dnevno nizate po javnih medijih in prirejate vse zamujene javne predstavitve. Kot kaže, se bodo nekatere stvari reševale kar po domače kot nap. garažna hiša na Lonki, in zopet se sprašujemo kje je tu stroka in ocena investicije?
CI-GZI se sprašuje kdaj bo Izolski plan neodvisno od kapitala, pregledala in dodelala ubranistična stroka in kdaj se bomo zgledovali po dobrih in ne slabih praksah in kdaj se bo zgodil tisti dan, ko bomo lahko videli, da se bo res prerezal trak na kaki pomembni skupni ustanovi?
Glede groženj opozarjamo, da ne gre za pavšalne ocene, temveč dejstva, da se to izvaja čeravno prikrito. Seveda ni mogoče javno objaviti poimenskega seznama, komu se to dogaja, ker se ljudje nočejo dodatno izpostavljati. Lahko povem zase, da sem dobila že kar dve prefinjeni indirektni svarili, s katerimi sicer ne morem direktno dokazati, da so vezana na dogajanje okoli referenduma. Se pa časovno dogajajo ravno in točno sedaj, kar seveda ni naključje.
To so dejstva zaradi katerih je oteženo pridobivanje overjenih podpisov, a kljub vsemu gredo stvari proti komcu, proti referendumu. Upam da bodo tokrat vsi Izolani pri svojih odločitvah res modri in bodo samostojno ocenili realno stanje v Izoli ter, da se bodo odzvali referendumu, ki nam kot zadnja oblika skupnega odločanje, daje možnost, da jasno izrazimo naše zahteve, da želimo živeti drugače.
Naj nam bo pri tem v razmislek uspeti referendum o Svetilniku, ki je ostal tak kot je želela večina, zelena plaža in prostor za vsakdanjo sprostitev OPN (Občinski prostorski načrt) je temeljni načrt našega mesta in zato mora biti njegova navigacija brezhibna.
ARGUMENT, KI GA NI
Med argumenti, ki jih je občinska uprava uporabila za to, da upraviči hitenje s sprejemanjem Občinskega prostorskega načrta je bila tudi napoved, da v primeru neuveljavitve OPN nekaterih pomembnih investicij ne bo mogoče izpeljati v tem obdobju.
Službo za obveščanje Ministrstva za okolje in prostor smo prosili za pojasnilo, kaj se lahko zgodi, če občani z refendumom zavrnejo že sprejet Občinski prostorski načrt.
To je njihov odgovor:
“Veljavni Zakon o urejanju prostora (ZUreP) v 268. členu določa, da s sprejemom OPN, najpozneje pa 31.12.2021, prenehajo veljati prostorske sestavine občinskega plana za obdobje od leta 1986 do leta 2000 in prostorske sestavine občinskega srednjeročnega družbenega plana za obdobje od leta 1986 do 1990 ter prostorski ureditveni pogoji. Ker ZUreP-2 ne določa, da v občinah, ki do 31.23.2021 še ne bodo imele sprejetega OPN, po 31.12.2021 veljajo kakršnikoli drugi prostorski izvedbeni akti razen OPN ter ob dejstvu, da v tem trenutku 25 občin še nima sprejetega OPN, je vlada v predlogu novega zakona o urejanju prostora predlagala rešitev, da se uporaba t.i. starih občinskih prostorskih aktov podaljša do 31.12.2024. Ker je za predlog zakona o urejanju prostora že bila opravljena druga obravnava v Državnem zboru RS in je v novembru 2021 načrtovana obravnava na plenarni seji DZ RS ocenjujemo, da bo predlog zakona sprejet, objavljen in začel veljati pred 31.12.2021. V tem primeru bo uporaba t.i. starih prostorskih izvedbenih aktov podaljšana do 31.12.2024.”
S spoštovanjem,
Ministrstvo za okolje in prostor