
Kdo je poškodoval vozila na Pristaniški?
Pred dobrima dvema tednoma je izbruhnila novica o okvari potopnega valja na Pristaniški ulici v Kopru, zaradi katerega je bilo poškodovanih več vozil. Številni so se spraševali, kdo je krivec za tehnično napako, kakšne bodo posledice in kako lahko do tega sploh pride.
Potopni valj so občinarji pred leti postavili, da bi omejili tranzitni promet po ulici med vikendi, zlasti ob nedeljah, ko je v tem delu mesta veliko obiskovalcev. Dovoljenje za vožnjo imajo zgolj stanovalci ter uslužbenci, ki jih pot vodi do parkirnega mesta. Sistem povezan s stebričkom z vizualno prepoznavo zazna registrsko tablico in stebriček se spusti, nato pa zopet dvigne. Z modernizacijo in avtomatizacijo se je poenostavil nadzor, saj je nekoč na začetku ulice moral stati nekdo, ki je vozila preverjal ročno. Čeprav še vedno prihaja do zlorab, ko vozniki izkoristijo spust valja vozilom pred njimi, je teh zanemarljivo malo, so nam zagotovili na Medobčinski upravi Istre: »Zadovoljni smo, da je zapora dosegla svoj namen, saj se je tranzitni promet v primerjavi z obdobjem pred zaporo znižal za 60 odstotkov. Sistem je do zadnjega vikenda deloval brez večjih napak, posamezni primeri neprepoznavanja registrskih tablic pa so se zgodili vozilom, ki niso s schengenskega območja, na primer iz Ukrajine ali Rusije.«
Po analizi so odgovorni ugotovili, da je do prve črne pike, odkar je potopni valj na tistem mestu, prišlo, zaradi napačnega delovanja oziroma okvare na enem od varnostnih mehanizmov, ki so namenjeni preprečevanju poškodb v primeru nepredvidenih situacij. Najverjetnejši vzrok za tehnično napako je prepogosto aktiviranje varnostnega mehanizma zaradi izsiljevanja prehoda brez dovolilnice za avtom z dovolilnico. Potopni valj se praviloma v primeru, da nad seboj zazna vozilo, samodejno spusti, težave pa lahko nastanejo, ko valj v fazi dvigovanja prevozi več vozil zapored. »Občina nima točnega števila poškodovanih vozil, vse zahtevke bomo reševali v skladu s podatki nadzornega sistema valja in videoposnetka. Obseg finančne škode na vozilih bodo ocenile zavarovalnice oziroma pristojni mehaniki,« so nam še zaupali na MOK.
Vsak posamezni primer bodo obravnavali posebej, zato je težko reči, ali bodo do odškodnine upravičeni tudi tisti, ki niso imeli dovolilnice za vožnjo po Pristaniški ulici. Delovanje valja je pregledala za to pooblaščena oseba, ki je ocenila, da se težava ne bi smela ponoviti. Tovrstne valje sicer uporabljajo tudi druge slovenske občine, ki takšnega primera ne beležijo. No, pa je Koper znova v nečem prvi.
Andraž Velkavrh