Kultura

V Galeriji Fotografija razstava Projekt Jesenice

V Galeriji Fotografija je od danes na ogled razstava Projekt Jesenice, ki združuje umetniške prakse Romana Uranjeka, Tihomirja Pinterja in Tadeja Vaukmana. Vsak od sodelujočih umetnikov ima v projektu svojo estetiko, pristop k delu in svoj preferirani medij.

Trojica umetnikov, ki se je v projektu osredotočila na gorenjski center rudarstva, je za Projekt Jesenice združila svoje različne umetniške prakse. A Jesenice v projektu predstavljajo le kuliso, referenčno točko za umetnike, katerih projekt je v bistvu raziskovanje umetniške prakse drug drugega, je ob razstavi zapisala Hana Čeferin.

Pobudnik sodelovanja je bil Uranjek, vizualni umetnik in dolgoletni član skupine Irwin. Gre za umetnika, ki je močno vpet v širše umetniško dogajanje in znotraj tega tudi pogosto sodeluje z drugimi umetniki. Tako je eden njegovih projektov, posvečen prav sodelovanju s fotografi, projekt Izložba, znotraj katerega je izpeljal že 12 umetniških akcij. V projektu vstopi v geografski prostor, v katerem fotograf deluje, ter vanj posega z lastnimi intervencijami. V izložbe danega kraja intervenira z različnimi akcijami.

V jeseniškem projektu se Uranjek sklicuje na Tihomirja Pinterja, fotografa, ki je svojo karierno pot začel s fotografiranjem železarn po celotni nekdanji Jugoslaviji, nekaj najbolj zanimivih posnetkov pa je nastalo prav v železarni na Jesenicah. V 80. letih minulega stoletja pa se je Pinter začel posvečati portretni fotografiji. V svojem projektu Umetnik v ateljeju se je fokusiral na slovenske likovne ustvarjalce v njihovih delovnih prostorih, kmalu je projekt razširil na književnike, pesnike in ustvarjalce z drugih umetniških področij, ki jih je med drugim fotografiral tudi za prilogo časnika Delo.

V Projektu Jesenice je Pinter združil dva pretekla projekta – navezuje na njegovo železarne na Jesenicah, obenem v njem nadaljuje serijo fotografij umetnikov v ateljeju. Pinter je namreč fotografiral Uranjeka med intervencijami v jeseniške izložbe, s čimer je umetnika pravzaprav fotografiral v ateljeju.

Najmlajši član trojice Vaukman je fotograf, ki si je ime ustvaril z izredno intimnimi projekti, ki so vedno združevali poetiko in surovost. Uveljavil se je kot dokumentarni fotograf, a v vse prej kot klasičnem smislu. Znan je po svojih prepoznavnih projektih Dick Skinners in Grandheroes, v katerih je z neolepšanim, iskrenim in velikokrat brutalnim vizualnim jezikom pripovedoval zgodbe svojih prijateljev in starih staršev.

Znan pa je tudi kot beležnik vsakdanjega življenja v Ljubljani, ki s svojim principom hipnega in neizbirčnega fotografiranja ujame nenavadne, bizarne ali zabavne trenutke, brez olepšav, popravkov ali filtrov. S takšno estetiko je pristopil k projektu Jesenice. Če je Uranjek neposredno interveniral v Pinterjevo delo, je Vaukman fotograf, ki vanj vstopa nekako iz zakulisja, kot edinstveni dokumentarist obeh umetnikov.

Pinter tako razstavlja serijo fotografij, ki prikazujejo Uranjeka med intervencijo, Uranjek serijo značilnih kolažev, ki reinterpretirajo Pinterjeve slovite železarske podobe, Vaukman pa hipne, a povedne fotografske utrinke, posnete ob skupnem delu. Tako šele skupaj, kljub navidezni nezdružljivosti, tvorijo fascinantno zgodbo Projekta Jesenice, je na spletni strani Galerije Fotografija še zapisala Hana Čeferin.

Razstava bo na ogled do 30. aprila.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button