Kultura

Muzej za arhitekturo in oblikovanje ter Center za kreativnost začenjata projekt Design Dining

Muzej za arhitekturo in oblikovanje in Center za kreativnost izvajata projekt Design Dining: slovenski oblikovalski pogrinjek, pri katerem bo deset izbranih oblikovalcev zasnovalo nov produkt za namene namiznega pogrinjka. Produkti bodo predstavljeni na pop-up dogodkih ter razstavah doma in v tujini. Prijave na projekt zbirajo do 18. maja.

Program, ki nastaja pod okriljem evropske platforme Distributed Design Market Platform, temelji na spodbujanju in povezovanju tradicije s sodobnim ustvarjanjem.

“Želeli smo združiti kulinariko in oblikovanje ter na presečišču teh dveh področij poiskati tisto, kar spodbujamo pri obeh. To je trajnostno, lokalno izkustveno in ritualno. Vsaka kulinarična izkušnja je namreč povezana z oblikovanjem, je večni ritual, del našega vsakdana in nekaj, kar združuje vse od pridobivanja surovin do priprave in prezentacije hrane ter vpliva na družbo in okolje,” je v spletni predstavitvi povedala vodja projekta Urška Krivograd.

V ta namen so se odločili za pripravo oblikovalskega pogrinjka za nov večhodni meni, ki ga bo za projekt pripravil priznani slovenski kuharski mojster Jakob Pintar, vodja kuhinje v restavraciji TaBar. Slednji bo kot eden izmed članov žirije pomagal pri izboru desetih oblikovalcev, ki bodo svoj produkt s pomočjo finančnih spodbud v višini 1500 evrov zasnovali in ga tudi v omejeni seriji stotih kosov proizvedli.

Mladi slovenski kuhar sicer spodbuja inovativnost in drznost, a hkrati opozarja na pomen tradicije. “Glavi je potrebo pustiti svojo pot, pomembno pa je tudi zavedanje tradicije okolja, v katerem ustvarjamo, in nenazadnje zavedanje naše identitete,” je povedal. Izkušnje je Pintar nabiral pri več tujih kuharskih mojstrih, kot so Gordon Ramsay, Joel Robuchon in Heinz Reitbauer. Pred dobrimi štirimi leti pa se je vrnil in ustalil v Ljubljani.

“Iščemo nove idejne zasnove oziroma prototipe še nerealiziranih produktov, spodbujamo drznost, eksperimentalnost in funkcionalnost, uporabo trajnostnih materialov in lokalno proizvodnjo,” je poudarila Urška Krivograd. Glavne kategorije produktov so osnovni sestavni elementi pogrinjka, torej krožniki, kozarci, skodelice, pribor in tekstil. “Zadnja kategorija pa je poljubna, saj želimo ustvarjalcem pustiti svobodno pot in možnost za raziskovanje,” je še dodala.

Tekom projekta sodelujočim kandidatom nudijo tudi individualna svetovanja in izobraževalni delavnici z galeristko Veerle Wenes iz belgijske galerije Valerie Traan in generalnim direktorjem Hiše kulinarike Jezeršek Martinom Jezerškom. Namen delavnic in izobraževanj je predvsem nadgradnja znanja in usmeritve s področja produkcije in podjetniških znanj, kot je trženje izdelkov in povezovanje z različnimi akterji v svetu gastronomije v Sloveniji.

S sodelovanjem pa jim je omogočena tudi prepoznavnost doma in v tujini skozi pop-up večerje in razstave, ki bodo med drugimi od septembra 2021 potekale v Mariboru, na Zagreb Design Weeku in Vienna Design Weeku.

Prijava na projekt je mogoča na spletni strani Centra za kreativnost do 18. maja.

Source
STA
Back to top button