Začenja se prvi slovenski feministični filmski festival FeFi

Začenja se prvi slovenski feministični filmski festival FeFi, ki v prvi plan postavlja ženske zgodbe in ustvarjalke. Do 10. marca bo filme na festivalski spletni strani brezplačno ponudil v sekcijah Frišno, Retro in ZDAJ!. Med 6. in 8. marcem, vsak večer ob 20. uri, bodo na spletu potekale tudi debate in pogovori z avtoricami ter programsko ekipo.

Pri pripravi sekcije Frišno so se, kot je na nedavni novinarski konferenci povedala članica festivalske ekipe Nataša Pivec, povezali z enim izmed mednarodno najbolj udarnih feminističnih in queerovskih filmskih kolektivov GRRL HAUS CINEMA, ki deluje v Berlinu ter združuje filmarke iz vsega sveta: od Berlina in Varšave do New Yorka, Šanghaja in Jeruzalema. To pa so tudi mesta, iz katerih prihajajo ali v njih ustvarjajo štiri filmarke, ki jih bodo predstavili letos.

Američanka Janaye Brown v kratkem filmu Na pridušeno osvetljeni potki (On a Dimly lit Path) skozi svoj brezkompromisen slog predstavi par v času negotovosti. Poljakinja Anna Kasinska bo gledalce s svojim prvencem Sinhronizacija (Synchronization) popeljala v prihodnost, ko moški spol izumira, štiri ženske pa ob edinem darovalcu želijo postati matere. Izraelka Daphna Mero bo tragično zgodbo delavke v pralnici približala skozi plesni film Oprano (Washed). Nemka Charlot van Heeswijk pa bo program zaokrožila z obzervacijskim dokumentarcem Prost_or (Frei_raum) o vsakdanjih dejanjih moške nadvlade na javnem prevozu: “manspreadingu”. V soboto, 6. marca, bo na vrsti še pogovor z avtoricami filmov in kolektivom GRRL HAUS CINEMA.

V sekciji Retro bodo v posvetilo prvi slovenski filmski zvezdi Iti Rini v sodelovanju s češkim Narodnim filmskim arhivom slovenskemu občinstvu prvič zavrteli digitalizirano različico kultnega Erotikona, ki ga je režiral češki režiser Gustav Machaty. O filmu in življenjski zgodbi igralke s pravim imenom Ida Kravanja bo mogoče s programsko ekipo festivala prek spleta debatirati 7. marca.

Sekcija ZDAJ! po besedah člana festivalske ekipe Žige Brdnika prinaša aktualni pogled na slovensko družbo, filmsko ustvarjanje in festivalsko sceno.
Film Draga Jožica, ki so ga režiserke Anne-Pauline Serres, Marta Fernandez Risco in Estel Teodoro posnele na mednarodni delavnici dokumentarnega filma DoKKu 2019 v Krškem, prinaša zgodbo ženske, ki po 50 letih zakona spozna, da svoboda ni le privilegij, ampak tudi njena pravica. Lovka režiserke Urške Djukić gledalca postavi v trenutno situacijo dodeljenih moško-ženskih vlog in jih obrne na glavo.

S stop animacijo K prašnemu morju (A la mer poussiere) režiserke Heloise Ferlay pa se bodo gledalci potopili v družinski svet brata in sestre, ki v odsotnosti očeta ostajata doma sama in se z vsemi močmi borita za materino pozornost. Na dan žena, 8. marca, bo potekal tudi pogovor z avtoricami.

Po besedah članice festivalske ekipe Jana Burger so festival poimenovali po Genovefi “kot zaščitnici oči in opazovalki, ki gleda in ni gledana”. “FeFi gleda in vidi. Njeno oko, ki vse vidi, izpostavlja nevidne, zatirane, na obrobje potisnjene, a žilave ženske zgodbe, ki krojijo in prekrojujejo tok zgodovine,” so zapisali v sporočilu za javnost.

Prvo izdajo festivala je ekipa pripravila ob podpori Društva za razvoj filmske kulture v Mariboru.

Source
STA
Back to top button