
V mariborskem Sodnem stolpu senzorična razstava Petre Kapš in Nikosa Sotirelisa
V Mariboru danes odpirajo senzorično razstavo Rosa. Zemlja – Kozmos mariborske umetnice Petre Kapš, ki je k sodelovanju povabila grškega umetnika Nikosa Sotirelisa. V odprtem ambientu Sodnega stolpa se njune zvočne kompozicije srečujejo, prepletajo, intervenirajo ena v drugo in ustvarjajo novo kozmično realnost, sporočajo iz UGM.
Petra Kapš na razstavi, ki bo na ogled do 10. avgusta, predstavlja več samostojnih del (video performans, zvočna skulptura, performativni printi), ki jih poveže v vizualno in zvočno celoto, uglašeno z ambientom srednjeveškega stolpa. V strešno kupolo Sodnega stolpa pa je prostorsko umeščena nova zvočna kompozicija arhitekta, zvočnega umetnika in skladatelja elektroakustične glasbe Nikosa Sotirelisa.
“Petra Kapš se potaplja na dah. Opremljena le z mikrofonom in svojim telesom se spušča do največjih globin zemeljskega, da bi nato z dna oceana, izpod triglavskega ledenika, z roba Vezuva ali skozi pohorski pragozd pogledala navzgor – vse do zvezdnih meglic, vse do kozmičnega zvena enosti,” je zapisala kustosinja razstave Andreja Borin iz Umetnostne galerije Maribor (UGM).
V pritličju Sodnega stolpa je video-zvočni performans Privlačnost. Petrifikacija. Inspiracijo zanj je umetnica našla v poetično enigmatičnem prostoru pohorskega pragozda v bližini slapa Šumik. V tem delu umetnica raziskuje odnose bližine z vodnim telesom in telesom kamenin.
V prvem nadstropju Sodnega stolpa je predstavljena avtoričina intermedijska zvočna skulptura in večkanalna kompozicija SELINI, instrument tišine, ki se ukvarja s transformacijami agregatnih stanj vode, taljenjem ledenikov ter geofonijo – globokim poslušanjem Zemlje ter njene mineralne snovnosti.
Nekoliko odmaknjeni od sten lebdijo skeni, ki so performativne kamnito-kozmične podobe, ustvarjanje v ritmu luninih ciklov s pomočjo skenerja, zrcala, kamnov in z umetničinim telesom.
Na balkonu Sodnega stolpa imajo svoje mesto video dela iz projektov Nepovratna zanka in Kristalinična telesa, ki so poetična animacija številnih fotografij, posnetih na lokaciji ledenika Skuta in Triglav. V tem delu se umetnica ne dotika le materialnega taljenja ledenikov, temveč se spušča do globljih in celo mističnih ravni obstoja.
Petra Kapš (a.k.a OR poiesis) je umetnica, skladateljica in raziskovalka na področjih bio-, geo- in hidroakustike, združuje življenje elementov in skrivnosti Zemlje z Arte Sonora, eksperimentalno glasbo ter vizualno-performativnimi praksami. Njena umetniška praksa razvija modalitete globoke pozornosti in prisotnega poslušanja/snemanja ter umetniška dela, ki izpostavljajo svetost vseh manifestacij življenja.
Je soustanoviteljica Biom microeditions, ustanovna članica združenja CENSE (Central European Network for Sonic Ecologies) in članica skupine JATA C ter kolektiva radio.earth. Živi v Mariboru ter po svetu na številnih umetniških rezidencah.
Sotirelis je grški arhitekt, kurator, avdiovizualni umetnik in skladatelj elektroakustične glasbe. Izstopa po svojem multidisciplinarnem pristopu, ki združuje zvok, prostor in tehnologijo, pri čemer zvok in arhitekturo dojema kot orodji za čustveno in izkustveno doživetje. Njegovo glasbo navdihujejo znanost, zgodovina, mitologija, vesolje, narava, akustična ekologija, kinematografska arhitektura, izgubljene civilizacije in neznano.
Njegova praksa vključuje zvočna dela za gledališče, prostorsko specifične instalacije, eksperimentalne radijske oddaje, performanse in publikacije. Je ustanovitelj in kurator umetniške rezidence Nekubi, založbe Nekubi Tapes ter so-ustanovitelj Biom microeditions.