V Kunsthaus Gradec v letu 2025 s programom na temo moči

Muzej za sodobno umetnost Kunsthaus v Gradcu se bo v prihodnjem letu s svojimi dogodki posvečal tematiki moči. Ukvarjanje z močjo je po besedah direktorice Andreje Hribernik širok pojem, saj zajema “področja napetosti med zatiranjem, opolnomočenjem in radikalnim upanjem”. Temo so že napovedali z aktualno razstavo Poetika moči.

Razstavo Poetika moči (Poetics of Power), ki obravnava ambivalentnost oblasti, so kot uvod v tematiko odprli sredi novembra. Z njo želijo razkriti določene manifestacije moči, ki se skrivajo v simbolih, gestah in obstoječih odnosih ali sistemih. Na njej je vključen tudi fotograf Jošt Franko, je razvidno z uradne spletne strani muzeja.

Kot so sporočili iz Kunsthausa, se bodo v prihodnjem letu ukvarjali s strukturnimi, političnimi in etičnimi razmerami, v katerih živimo. Preizprašati želijo strukture moči in podpornih sistemov, zato se bodo osrednje razstave dotikale vprašanj asimetrije moči, odpora in solidarnosti. Obravnavale bodo tudi odgovornost, ki je povezana z močjo, ter odgovornost vsakega posameznika. Vzporedno s tem se bo tudi celoletni izobraževalni program, ki ga razvijajo, posvečal konceptom zatiranja – in tudi emancipacije.

Prva razstava v letu 2025 bo skupinska razstava Osvoboditev glasov (Freeing the Voices,) ki jo pripravlja gostujoča kustosinja Zdenka Badovinac. Preučevala bo glas kot osrednje orodje za emancipacijo in odpor v svetu, ki ga zaznamujejo vojne, tišina, cenzura in informacijski hrup.

Kot piše v napovedniku, bo prikazala, kako lahko osvoboditev individualnih in kolektivnih glasov prekine molk in cenzuro, pri tem bo izhajala iz glasu Marine Abramović. Na razstavi bodo vključena še dela umetnikov, kot so Lawrence Abu Hamdan, Noor Abed, Babi Badalov, Selma Banić in Ida Hiršenfelder.

Vizualna umetnica Simona Obholzer, ki bo prispevala tudi napovednik za festival Diagonale ’25, bo s prostorsko instalacijo v Kunsthausu raziskovala tla kot temeljno podpovršino. V začetku poletja pa bo sledila samostojna razstava v Beogradu rojene umetnice Milice Tomić o vprašanjih odsotnosti, spomina, političnega nasilja in družbenih asimetrij.

Jeseni v Kunsthausu napovedujejo skupinsko razstavo z naslovom Nevidene prihodnosti (Unseen Futures to Come), ki bo temeljila na konceptu filozofa Federica Campagne in se bo lotevala vprašanja, kako se kot ljudje soočamo z naraščajočo negotovostjo in strahom. Temu bo sledil še poseben projekt italijanske umetnice Rosselle Biscotti. Z monumentalno instalacijo Circulations iz jeklenih cevi bo prepletla elemente arheologije, industrije in znanstvene fantastike.

Kunsthaus v Gradcu so zgradili kot del naziva Evropske prestolnice kulture leta 2003. Nenavadna zgradba po načrtih arhitektov Colina Fournierja in Petra Cooka je postala arhitekturna znamenitost mesta. V zadnjih 12 mesecih so zabeležili približno 75.000 obiskovalcev, še piše v sporočilu za javnost.

Back to top button